جریمه 75 میلیون تومانی برای شکار خرس قهوه‌ای


جریمه 75 میلیون تومانی برای شکار خرس قهوه‌ای

حوادث رکنا: رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست البرز از افزایش 300 درصدی جرایم شکار غیر مجاز برخی گونه‌های جانوری خبر داد.

به گزارش رکنا، حشمت اله کشیری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در ابلاغیه جدید شورای عالی حفاظت محیط زیست، به برخی تخلفات شامل تخریب و آلودگی محیط زیست و شکار و صید غیرمجاز توجه جدی شده است.

وی ادامه داد: این توجه در حدی بوده که جرایم شکار غیرمجاز بعضی از گونه‌های جانوری تا ۳۰۰ درصد نیز افزایش داشته است.

کشیری با اشاره به افزایش جریمه گونه‌های شاخص جانوری البرز اضافه کرد: به عنوان مثال مبلغ جریمه خرس قهوه‌ای ۵۰ میلیون تومان بود که بعد از این ابلاغیه به ۷۵ میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: همچنین جریمه کل و بز کوهی از ۱۰میلیون به ۲۵ میلیون تومان و جریمه صید غیرمجاز ماهیان نیز از ۳۰۰ هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

این مسئول گفت: بدون شک این اقدام نقش به سزایی در حفاظت از گونه‌های حیات وحش و افزایش جمعیت آنها خواهد داشت.

رئیس اداره حیات وحش استان البرز توضیح داد: محیط زیست فقط متعلق به جامعه فعلی نیست بلکه میراثی است که باید برای حفظ آن تلاش کنیم تا بتوانیم آن را به درستی در اختیار نسل‌های بعدی قرار دهیم.

کشیری گفت: از همیاران، جوامع محلی و شکارچیان قانونمند درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را با ادارات محیط زیست و نیروهای اجرایی در میان گذاشته و گزارش‌های خود به شماره تلفن ۱۵۴۰ اعلام کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403