11 هزار میلیارد ریال طرح آب و برق در کردستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود


11 هزار میلیارد ریال طرح آب و برق در کردستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

سنندج - ایرنا - مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: هفته جاری در سفر وزیر نیرو به استان، 27 طرح آب و برق با اعتبار 11 هزار میلیارد ریال افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

کامران خرم روز شنبه در نشست خبری که مدیران عامل شرکت‌های آب و فاضلاب شهری، روستایی و برق کردستان نیز حضور داشتند، اظهار داشت: تعدادی از این طرح‌ها روز سه‌شنبه در جریان سفر اردکانیان به کردستان و در قالب هفته نهم پویش "هر هفته الف ـ ب ـ ایران" به بهره‌برداری می‌رسد و تعدادی نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه در این سفر ۱۳ طرح افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد، اضافه کرد: هفت طرح کلنگ‌زنی شده و قرار بود هفت طرح نیز توسط وزیر نیرو مورد بازدید قرار بگیرد که به دلیل فشردگی برنامه‌ها این بازدیدها صورت نمی‌گیرد.

رییس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در کردستان یادآور شد: وعده‌های وزیر نیرو در خصوص افزایش سهم تخصیص آب استان محقق شد و در جریان این سفر ۹۷ هزار هکتار از اراضی این استان زیر پوشش کشاورزی قرار می‌گیرد.

خرم به وعده‌های تحقق یافته وزارت نیرو مبنی بر پروژه انتقال و پمپاژ آب برای زمین‌های زراعی استان اشاره کرد و افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، برای حدود ۲۱۵۰ نفر از کشاورزان اشتغال ایجاد می‌شود.

وی یکی از پروژه‌های قابل افتتاح در سفر وزیر نیرو را بخش دوم سامانه سد آزاد و انتقال آب از این سد به سد قوچم دهگلان عنوان کرد و افزود: در قالب این طرح، در ابن مسیر چهار هزار و ۳۰۰ کیلومتر هکتار از اراضی آبی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان یادآور شد: اعتبار هزینه شده برای اجرای سامانه انتقال آب سد آزاد پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است


بهره‌برداری از پنج مجتمع آبرسانی روستایی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان نیز در این نشست اظهار داشت: در سفر وزیر نیرو به استان، پنج مجتمع آبرسانی با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که ۴۴ روستا و ۱۸ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

صدیق محمدزاده با اشاره به اینکه مجمتع آبرسانی روستاهای آرندان سنندج، اورامان سروآباد، آلی‌پینک دهگلان، شیوه دی بانه و رستمان سقز از جمله این طرح‌ها است، افزود: احداث ۳۱ مجتمع آبرسانی روستایی با ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است که ۴۷۳ روستای استان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ مجتمع آبرسانی روستایی دیگر نیز آماده افتتاح است، اضافه کرد: با بهره‌مندی از این تعداد مجتمع، ۹۲ روستا از آب شرب سالم برخوردار می‌شوند، ضمن اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد روستاهای استان از خدمات این شرکت بهره‌مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !