شهر صنعتی ؛ از منابع آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت


شهر صنعتی ؛ از منابع آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت

رشت - ایرنا - رئیس شورای اسلامی رشت گفت: شهر صنعتی رشت یکی از منابع آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود در این کلانشهر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل حاحی پور روز شنبه در یکصد و بیستمین جلسه فوق العاده شورای اسلامی کلانشهر رشت با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف تصفیه خانه در شهر صنعتی رشت افزود: شهر صنعتی نسبت به این مهم بی تفاوت است.

وی لندفیل سروان (محل تخلیه زباله) و بیمارستان ها را از دیگر منابع آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت عنوان و تصریح کرد: برای این دو منبع آلودگی کارهایی از سوی دستگاه های ذیربط انجام شده، برای بیمارستان ها نصب دستگاه زباله سوز انجام گرفته و برای لندفیل سراوان نیز تصفیه خانه شیرابه در حال ساخت است.

حاجی پور با تاکید بر این مطلب که مصمم به پاکسازی رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت هستیم، یادآور شد: آغاز عملیات جمع آوری و هدایت فاضلاب مجتمع های مسکونی فومن شیمی، پارس شهاب، لاکان شهر، پارس خزر، آمارو، مصطفی خمینی و مسکن مهر به تصفیه خانه جنوبی رشت به طول ۵ / ۶ کیلومتر هفته گذشته در این کلانشهر آغاز شده است.

وی در ادامه با بیان این که یک سال و نیم دیگر به پایان فعالیت دوره پنجم شورای اسلامی باقیمانده ، خاطر نشان کرد: باید در این مدت چند پروژه مهم و قابل توجه در رشت انجام دهیم که تحقق این مهم کار سختی نیست که یقینا با اتحاد و همدلی در بین اعضای شورا محقق می شود.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت با تشریح اقدامات انجام شده برای اجرای پروژه ها اضافه کرد: موضوع تراموا رشت به جای خوبی رسیده ، دولت نیز مکلف شده تا در این باره کمک کند، باید با تقسیم بندی پروژه ها، هر هفته مشکلات و پیشرفت کار بیان شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به اجرای پروژه شهر الکترونیک در رشت بیان داشت: بسیاری از مردم برای انجام کارها در شهرداری سرگردان هستند که اجرای شهر الکترونیک برای رفع این سرگردانی ها اهمیت دارد، در زمان حاضر از یکصد و ۱۰ کلیومتر، حدود ۲۵ کیلومتر فیبرنوری در رشت انجام شده که انجام بقیه را کمیسیون ترافیک پی گیری می کند.

حاجی پور در ادامه سخنانش در جلسه شورای اسلامی رشت خطاب به استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان این حال دو تیم فوتبال سپیدرود و داماش خوب نیست، تصریح کرد: این دو تیم عشق جوانان رشت است، مردم با این تیم ها زندگی می کنند، باید فکری به حال این تیم ها بشود.

وی ادامه داد: ما در شورای اسلامی کلانشهر رشت هر کاری که توانستیم برای این تیم ها انجام دادیم، جز شورای اسلامی رشت هیچ کمکی به این تیم ها نشد، اکنون این دو تیم در حال نابودی است، بیاییم قبل از وقوع اتقافی برای این تیم ها کاری انجام دهیم.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت در بخش دیگری از سخنانش از شهردار خواست تا به فکر پرداختی های پایان سال باشد.

سیدامیرحسین علوی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این جلسه در سخنانی بیان داشت: شهردار اگر مشکل و مانعی در حوزه اجرا دارد را باید به ما اعضای شورا بگوید، برگزاری جلسه های فراکسیون با تعداد اندک مشکل شهر را مرتفع نمی کند.

یک بار حضور شهردار در صحن شورا با گذشت شش ماه

وی با بیان این که حل مشکلات در حوزه شهری در صحن شورا است، خاطر نشان کرد: شش ماه از فعالیت شهردار رشت می گذرد، تنها یک بار در صحن شورا برای ارائه گزارش حضور یافتند، نمی دانم سهم ما در مشکل و یا رفع مشکل چیست، دلیلش اینست که شهردار کار خودش را انجام نمی دهد و خروجی اینست که اکنون نسبت به آن گله دارم.

وی بیان داشت: شهردار رشت در تحقق بودجه معمولی در شهرداری مانده و این موضوعی نیست که نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

این عضو شورای اسلامی رشت با اشاره به پخش سریال وارش و در پی آن ناراحتی مردم این کلانشهر و گیلان اضافه کرد: این مهم بایستی به طور جدی در مجلس شورای اسلامی پی گیری و با توقف سریال دل مردم شاد شود.

احمدرمضانپور نرگسی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی رشت بیان داشت: آقای علوی که دو سال رئیس شورا بودند، وضعیت شهرداری و نیروهایی که به ناحق وارد مجموعه شده بودند و بار مالی بر شهرداری اضافه کردند و این که وزارت کشور و دیوان محاسبات چه کد درآمدی را از ما حذف کردند و چگونه توانستیم بودجه را محقق کنیم، را به یاد بیاورند.

وی اظهار داشت: شهردار رشت که بنده هم هزار و یک ایراد به او دارم، از زمانی که مشغول به کار شده توانسته ۴۰ هزار تن آسفالت برای خیابان ها و معابر این کلانشهر استفاده کند و پی گیر مشکلات پسماند است.

وی خطاب به علوی خاطر نشان کرد: این که شهردار بایستی در صحن شورا پاسخگوی اعضا باشد، حرف درستی است.

شورای اسلامی کلانشهر رشت، ۱۱ عضو دارد.

رشت، دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟