وضعیت استخدامی آموزشیاران باید تغییر یابد


وضعیت استخدامی آموزشیاران باید تغییر یابد

خرم آباد - ایرنا- فرماندار سلسله گفت: رتبه بندی و جذب نظام آموزشی از مهمترین دغدغه های آموزشیاران نهضت سوادآموزی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شریف خسروی روز شنبه در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان در سالن جلسات فرمانداری با تاکید بر اینکه رتبه بندی و جذب معلمان نهضت سوادآموزی در نظام آموزشی باید براساس کارکرد باشد نه توصیه های شخصی، ادامه داد: باید این امید را در آنها ایجاد کنیم که اگر کیفیت کار مطلوب باشد جایگاه آنان در صدر جدول رتبه بندی بوده و چنانچه استخدامی وجود داشته باشد جذب نظام آموزشی خواهند شد.

فرماندار سلسله گفت: کسانی که به عنوان آموزشیار در نهضت سوادآموزی مشغول می شوند، انسان های کم سواد یا کم توانی نیستند و اگر ما ظرفیت های آنها را با ایجاد امید و انگیزه بالفعل کنیم، می توانند برای نظام آموزشی بسیار مثمر ثمر باشند.

وی با تاکید بر ایجاد یک سیستم تشویقی برای تقویتانگیزه در آموزشیاران، عنوان کرد: در این راستا هر درخواستی که مقدور باشد برآورده خواهیم کرد تا خروجی نهضت سوادآموزی در شهرستان مطلوب شود.

خسروی بیان کرد: وظیفه داریم شیوه درست فکر کردن و آشنایی با حقوق شهروندی و نظام اجتماعی را به دانش آموزان آموزش دهیم تا به عنوان اعضای جامعه بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

منصوره رستمی رییس نهضت سوادآموزی سلسله نیز گفت:امسال ۴۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، ۱۶۰ نفر در دوره انتقال و ۲۰۰ نفر در دوره تحکیم تحت آموزش قرار گرفته اند.

هاشم دالوند معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش لرستان نیز ظهار داشت: با توجه به تعداد بیسوادان استان در سال ۹۵، بیش از ۸۶ هزار بیسواد در لرستان شناسایی شده که تاکنون حدود ۲۰ هزار نفر از آنها تحت آموزش قرار گرفته و ۱۱ هزار نفرنیز فارغ التحصیل شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه