پردیس در طرح ملی کارورزی دانشگاهیان پیشرو است


پردیس در طرح ملی کارورزی دانشگاهیان پیشرو است

تهران- ایرنا- رئیس اداره تعاون،کارورفاه اجتماعی شهرستان پردیس گفت: این شهرستان در اجرای طرح ملی کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی به عملکرد 2/5 برابری دست یافت و رتبه نخست را در بین سایر شهرستان‌های استان تهران کسب کرد.

علی مشهدی عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در طرح ملی کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، سهیمه به سایر شهرستان های استان تهران ابلاغ شده بود و پس از گذشت ۶ ماه شهرستان‌های ری، ورامین، قرچک، پیشوا و فیروزکوه با وجود ظرفیت مناسب عملکرد مناسبی نداشتند.

وی افزود: شهرستان پردیس با داشتن ۷ سهمیه کارورزی موفق به کسب ۱۶ رتبه شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شرایط ثبت نام در این طرح اظهار داشت: فارغ التحصیلانی که سابقه پرداخت بیمه ندارند پس از ثبت نام در سایت کارورزی، توسط این اداره به صاحبان صنایع و تولید کنندگان مناطق صنعتی شهرستان معرفی شده و مشغول به کار شدند.

مشهدی عباسی با اشاره به هدف طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاه به تولیدکنندگان خاطر نشان کرد: این طرح به منظور ایجاد تعامل بین فارغ التحصیلان دانشگاهی و تولیدکنندگان اجرایی شده است و در این راستا تبادل علم دانشجویان با تجربه صنعتگران شکوفایی صنعتی را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: در یک بازه زمانی آمار ثبت نام فارغ التحصیلان شهرستان در سایت پایین بود و در حال حاضر این شهرستان با ۲۲۸ درصد پیشرفت رتبه نخست را در بین سایر شهرستان‌های استان تهران کسب کرده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فرصت های شغلی بسیار خوبی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی آقا و خانم در مناطق صنعتی این شهرستان وجود دارد و به افراد جویای کار توصیه می شود در سایت کارورزی برای معرفی به فرصت های شغلی ثبت نام کنند.

مشهدی عباسی توضیح داد: فارغ التحصیلان معرفی شده به مشاغل در صورتی که پس از ۶ ماه با کارفرما برای ادامه همکاری توافق کنند، بابت شش ماه کارورزی از اداره کار حقوق دریافت خواهند کرد و کارفرما بابت به کارگیری آنها دو سال تخفیف بیمه دریافت می کند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفردر شرق پایتخت قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام