آغاز اختتامیه دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد


اختتامیه دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد با حضور مسئولان برگزارکننده و شرکت‌کنندگان در حال برگزاری است.

آغاز اختتامیه دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمدبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اختتامیه جایزه ادبی جلال آل احمد با حضور مهدی قزلی دبیر اجرایی جایزه ادبی جلال آل احمد، محمدرضا شرفی خبوشان دبیر علمی جایزه ادبی جلال آل احمد، نیکنام حسینی پور مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب، محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت کنندگان این رویداد ادبی در حال برگزاری است.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در اختتامیه این جایزه ادبی حضور یافت. در ابتدای این مراسم بخش هایی از مستند نویسنده بودن پخش شد. این مستند درباره جلال آل احمد ساخته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید هادی خسروشاهی، محقق درباره آل احمد گفت: آشنایی من با جلال آل احمد به دوران اوج نهضت ملی ایران باز می گردد. در آن زمان نوجوانی در تبریز بودم که به خیابان تربیت می رفتم و از روزنامه فروش آنجا که عضو حزب توده بود روزنامه می خریدم روزنامه ها را جایی می گذاشت تا بقیه بتوانند آن ها را بخوانند البته بیشتر روزنامه های حزبش را آنجا می گذاشت. روزنامه شاهد را که جلال آل احمد مدیر داخلی آن بود دوست داشتم بخوانم اگر هم مدیر داخلی اش نبود مقالات خوبی می نوشت؛ این ابتدای آشنایی ام با جلال آل احمد بود.

وی افزود: پس از اینکه در سال ۱۳۳۳ به قم و سپس به تهران آمدم از آیت الله طالقانی پرسیدم در تهران بهتر است چه کسانی را ملاقات کنم غیر از اصحاب مسجد که جلال آل احمد را به من معرفی کرد. ملاقات با آل احمد سخت نبود. پیش او که رفتم خیلی متواضع از ما پذیرایی کرد، همسرش سیمین دانشور هم آنجا بود. آشنایی ما به دوستی نزدیک تبدیل شد و در آنجا درباره رساله اش که تحت عنوان عزاداری‌های نامشروع ترجمه کرده بود، صحبت کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین خسروشاهی بیان کرد: قیمتش دو ریال بود که زود تمام و مشخص شد چند نفر از بازاریان مومن قربت الی الله این کتاب‌ها را آتش زدند. این رساله نزد من به امانت ماند تا زمانی که آیت الله خامنه‌ای قمه زنی را تحریم کردند ما بهانه خوبی پیدا کردیم این رساله را در میان انبوهی از اوراق و کتاب ها پیدا کردیم. رساله را روزنامه اطلاعات چاپ کرد و بعد این رساله را مستقلا چاپ کردم.

ادامه دارد/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد