آرایشگری که دوتار همدم تنهایی‌اش بود


آرایشگری که دوتار همدم تنهایی‌اش بود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان گفت: استاد رمضان سلمانی بردری معروف به رمضان بردری آرایشگر بود و زندگی بسیار ساده‎ای داشت؛ دوتار او همدم روزهای تنهایی‌اش بود.

حمید ضیائی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: استاد رمضان سلمانی بردری از شاگردان هنرمند دوتار نواز بزرگ، استاد رحیم‌خان بخشی بود؛ وی همچنین بیش از ۶۰ سال از عمر خود را به دوتار نوازی پرداخت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قوچان ادامه داد: ایشان از هنرمندان با اخلاق این شهرستان بودند؛ استاد "رمضان سلمانی بردری" معروف به "رمضان بردری " آرایشگر بودند و زندگی بسیار ساده‎ای داشتند، همچنین سبک نوازندگی دوتارشان به سبک استاد رحیم‌خان بخشی بود، بیشتر نوازنده دوتار بودند تا اینکه بخواهند روایت‌گری کنند.

وی بیان کرد: نوازندگی مرحوم رمضان سلمانی بردری به سبک موسیقی کرمانجی بود، از سویی چون در روستا زندگی می‎کردند و برای رفت و آمد مشکلاتی داشتند، کمتر در جشنواره‎ها شرکت می‌‏کردند.

ضیائی افزود: اگرچه ایشان میراث‌دار این سبک موسیقی در شهرستان قوچان بودند اما خوشبختانه هستند کسانی که راه مرحوم رمضان سلمانی بردری را در منطقه ادامه می‎دهند. این هنرمند، با توجه به اینکه در روستای بردر باجگیران به دنیا آمده، به همین نام بردری معروف شده؛ وی از بدو تولد تا زمان فوت، در همین روستا ساکن بوده است.

رمضان سلمانی ۵ آذر ماه ۱۳۰۷ خورشیدی به دنیا آمد و پس از ۹۱سال زندگی، ۲۱آذرماه ۱۳۹۸ به علت کهولت سن در زادگاهش بردر درگذشت. رمضان سلمانی بردری از 4 سال قبل دچار بیماری آلزایمر نیز شده بودند.

وی بعدازظهر جمعه با حضور جمعی از مسئولان، مردم هنردوست شهرستان و بخش باجگیران و هنرمندان، از مقابل اداره فرهنگ و ارشاد قوچان تشییع و در قطعه مفاخر و نام‌آوران باغ بهشت این شهر به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواب فرهاد در بیداری