ارایه هزار اثر ازدانش‌آموزان خوزستان در نمایشگاه هفته پژوهش


ارایه هزار اثر ازدانش‌آموزان خوزستان در نمایشگاه هفته پژوهش

اهواز - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: هزار اثر از دانش‌آموزان پژوهشگر خوزستان در نمایشگاه دانش‌آموزی هفته پژوهش امسال این استان به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش ایرنا کوروش مودت روز شنبه در جشنواره دانش آموزی هفته پژوهش و آیین نواختن زنگ پژوهش در مدرسه زهره بنیانیان اهواز بیان کرد: در خوزستان ۴۰ پژوهشسرای دانش‌آموزی وجود دارد که مرکزی برای نهادینه کردن و آموختن فعالیت های پژوهشی به دانش آموزان هستند.

وی گفت: دانش‌آموزان وقتی یافته‌های پژوهشی خود را عرضه کنند به اعتماد می‌رسند و در تولید علم اثر گذار خواهند بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد:استعدادهای دانش‌آموزان باید توسط معلم‌های خلاق کشف شود و با استفاده از معلم های نخبه و محقق در پژوهشسراها دانش آموزان کارهای تحقیقاتی انجام می دهند.

مودت، با اشاره به تاثیر اولیا بر تقویت فعالیت های علمی دانش آموزان ادامه داد: در کنار حمایت معلمان در تقویت فعالیت تحقیقاتی دانش آموزان ، خانواده ها نیز با دقت و حساسیت خود در تبدیل دانش آموزان به پژوهشگرانی قدرتمند تاثیر گذار هستند.

وی گفت: دانشگاه های خوزستان با حمایت مسئولان در تربیت دانش آموزان پژوهشگر بسیار تاثیر گذار هستند.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز نیز بیان کرد: هدف از نواختن زنگ پژوهش در مدارس ترویج فرهنگ فعالیت های پژوهش محور در مدارس استان است.

غلامحسین خواجه ادامه داد: خلاقیت و پژوهشگری در کنار اخلاق، احترام و کمک به هم نوع در مدارس باید آموزش داده شود و غفلت از هر کدام خسارت زیادی را به همراه دارد.

وی گفت: اگر بتوانیم در مدارس دانش آموزان خلاق و پرسشگر را تربیت کنیم بزرگترین خدمت را به کشور انجام داده ایم.

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: با تدوین یک برنامه راهبردی می توان گام های موثری را در حوزه پژوهش برداشت؛ درهای دانشگاه همه روزه به روی دانش آموزان برای آشنایی هر چه بیشتر از فعالیت های دانشگاهی و تحقیقاتی باز است.

در این آیین از ۱۴ معلم و ۱۶ دانش آموز پژوهشگر برتر خوزستان تجلیل شد.

در حاشیه آیین نواختن زنگ پژوهش، نمایشگاه دانش آموزی پژوهش آموزش و پرورش خوزستان نیز با حضور جمعی از مسئولان گشایش یافت.در این نمایشگاه یک هزار اثر پژوهشی و تحقیقی دانشآموزان چهار ناحیه اهواز و شهرستان های حمیدیه و باوی شرکت کردند که ۱۱ غرفه مربوط به دانش آموزان ناحیه ۲ اهواز و بقیه مناطق و نواحی نیز هر کدام سه غرفه را دارند.

۲۳ تا ۲۸ آذر به نام هفته پژوهش نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟