ماهیت قرص‌های جاسازی شده در کیک مشخص شد/ خبری از ترامادول و مخدر نیست


ماهیت قرص‌های جاسازی شده در کیک مشخص شد/ خبری از ترامادول و مخدر نیست

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر درباره نتیجه آزمایش قرص‌های جاسازی شده در کیک‌ها توضیحاتی داد.

ماهیت قرص‌های جاسازی شده در کیک مشخص شد/ خبری از ترامادول و مخدر نیستبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در رابطه با آخرین وضعیت کیک های حاوی قرص‌ها در برخی استان‌ها اظهار کرد: براساس آخرین گزارش‌ها نمونه کیک‌های حاوی قرص در ۴ استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و آذربایجان غربی کشف شده بود.

او با بیان این که نقطه‌ای که در استان سیستان و بلوچستان مشکوک به وجود کیک‌های آلوده بود بررسی شد، افزود: در نقطه مورد نظر مورد خاص و مشکوکی یافت نشد.

سردار زاهدیان گفت: همچنین در استان‌های هرمزگان، کرمان و آذربایجان غربی نمونه قرص‌های جاسازی شده در کیک‌ها به دستمان رسید که مخدر یا روان گردان نبودند.

او با اشاره به این که نمونه قرص‌های بررسی شده در آزمایشگاه، «هیوسین» بودند، بیان کرد: براساس اعلام کارشناسان این قرص‌های بررسی شده مربوط به دل درد و دل پیچه هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: نمونه قرص‌های جاسازی شده در کیک‌ها دراستان آذربایجان غربی نیز در حال بررسی است که به زودی ماهیت آن‌ها مشخص می‌شود.

او افزود: قرص‌ها بعد از مرحله تولید از نقطه عرضه وارد این کیک‌ها شده و ربطی به کارخانجات تولید نداشت.

سردار مهماندار با اشاره به این که متهمان، این کیک‌ها را بیرون از شبکه توزیع خریداری کرده بودند گفت:این عناصر قرص‌ها را داخل کیک‌های خریداری شده جاسازی کرده بودند که در حال ردیابی این افراد هستیم.

او با بیان این که قرص‌های جاسازی شده ترامادول نیستند، اظهار کرد: تاکنون مواردی مبنی بر این که این قرص‌ها ترامادول هستند به دست پلیس مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی نرسیده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت:در استان آذربایجان غربی تعدادی از دانش آموزان مسمومیت ناشی از مصرف این کیک‌ها داشتند که به مراکز درمان انتقال یافتند.

بیشتربخوانید: شناسایی کیک‌های آلوده در یکی از کشورهای همسایه

او با بیان این که از هموطنان می‌خواهیم اگر مورد مشکوکی مشاهده کردند با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند، افزود: خانواده‌ها مواد غذایی که برای فرزندان خود خریداری می‌کنند را از مراکز مجاز و شناخته شده تهیه کنند و مطمئنا سازمان غذا و دارو نیز نظارت‌های خود را برعرضه و تولید مواد غذایی اعمال کرده و ناجا نیز اگر موارد مشکوکی گزارش شد ورود و برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو