طرز تهیه باقلوا استانبولی خوشمزه با دستور پخت اصلی


باقلوا استانبولی از انواع شیرینی های خوشمزه و خوش طعم است که کمتر کسی پیدا می شود که از طعم این نوع شیرینی خوشش نیاید. در طرز تهیه باقلوا استانبولی از لایه های آرد خمیر شده و مغز پسته و گردو و شهد استفاده می شود و شما می توانید این نوع شیرینی را در منزل برای پذیرایی از مهمان و اعضای خانواده تان تهیه کنید. لوز نارگیلی و شیرینی رشته ای و باقلوا...

باقلوا استانبولی از انواع شیرینی های خوشمزه و خوش طعم است که کمتر کسی پیدا می شود که از طعم این نوع شیرینی خوشش نیاید. در طرز تهیه باقلوا استانبولی از لایه های آرد خمیر شده و مغز پسته و گردو و شهد استفاده می شود و شما می توانید این نوع شیرینی را در منزل برای پذیرایی از مهمان و اعضای خانواده تان تهیه کنید.

لوز نارگیلی و شیرینی رشته ای و باقلوا استانبولی از انواع شیرینی های خوشمزه و خوش طعم هستند و اگر شما از آن دسته از کدبانوهایی هستید که به پخت شیرینی در منزل علاقه مند می باشید بهتر است از تهیه این شیرینی های بی نظیر غافل نشوید.

طرز تهیه باقلوا استانبولی خوشمزه با دستور پخت اصلی

مواد لازم

گردو پودر شده : ۴۰۰ گرم بادام پودر شده : ۴۰۰ گرم پودر دارچین : یک قاشق غذاخوری هل : نصف قاشق مرباخوری جوز هندی : نصف قاشق مرباخوری پودر میخک : ۱/۳ قاشق مرباخوری ورقه های خمیر یوفکا شکر : ۱/۴ پیمانه کره ذوب شده : ۳۰۰ گرم

مواد لازم برای تهیه شهد باقلوا

شکر : یک پیمانه آب : ۳/۴ پیمانه آبلیمو : دو قاشق غذاخوری عسل : نصف پیمانه بهار نارنج یا گلاب : دو قاشق غذاخوری پودر دارچین : یک قاشق چایخوری

طرز تهیه باقلوا استانبولی با خمیر یوفکا در منزل

برای تهیه باقلوا استانبولی ابتدا فر را روی دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا به خوبی گرم شود. درون قابلمه ای مناسب آب و عسل و شکر و دارچین و آبلیمو را بریزید و اجازه دهید تا شهد باقلوا به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بجوشد تا به غلظت مناسبی برسد سپس شربت را از روی حرارت گاز بردارید.

طرز تهیه باقلوا استانبولی خوشمزه با دستور پخت اصلی

در مرحله بعدی طرز تهیه باقلوا استانبولی ، گردو و بادام و دارچین و هل و جوز هندی و میخک و شکر را با یکدیگر ترکیب کنید و هم بزنید سپس یک ورقه از خمیر یوفکا را باز نمایید و مقداری کره ذوب شده روی خمیر بمالید و روی خمیر را به کمک پودر بادام و پودر گردو پوشش دهید سپس خمیر را رول نمایید و دو سر خمیر لول شده را به کمک دست فشار دهید تا خمیر چین بخورد.

طرز تهیه باقلوا استانبولی خوشمزه با دستور پخت اصلی

درون سینی فر را به خوبی چرب نمایید و خمیرهای آماده شده باقلوا را درون سینی بچینید سپس روی باقلواها کره ذوب شده بمالید و سینی را درون فر به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه قرار دهید.

در مرحله آخر طرز تهیه باقلوا استانبولی بعد از اینکه شیرینی ها پخته شدند آن ها را از درون فر بیرون آورید و به کمک چاقویی تیز باقلواها را به دو قسمت تقسیم نمایید و شهد خنک شده را روی باقلواهای گرم بریزید سپس مقداری آجیل خرد شده روی آن ها بریزید.

طرز تهیه باقلوا استانبولی خوشمزه با دستور پخت اصلی

اجازه دهید تا باقلوا به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون شربت بماند تا شیره به خوبی به خورد آن برود سپس این نوع شیرینی خوشمزه را سرو نمایید.

طرز تهیه باقلوا استانبولی خوشمزه با دستور پخت اصلی

در این مطلب آموزش درست کردن باقلوا استانبولی با خمیر یوفکا را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم از پخت این شیرینی بی نظیر در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود