اکثر کردستانی‌ها علامت استاندارد را می‌شناسند


اکثر کردستانی‌ها علامت استاندارد را می‌شناسند

سنندج - ایرنا – مدیرکل استاندارد کردستان گفت: طبق نظرسنجی انجام شده از طریق طرح پرسش‌گری، اکثر مردم استان علامت استاندارد مندرج بر روی کالاها را می‌شناسند.

ژیلا یزدانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاه به اینکه امسال چهارمین سال برگزاری طرح پرسشگری سازمان استاندارد در کشور و به تبع کردستان است، اظهار داشت: این طرح در ۲۱ آذر در تعدادی از استان‌های کشور از جمله کردستان اجرا شد.

وی افزود: با توجه به اینکه فروشگاه زنجیره‌ای رفاه در مرکز استان بیشترین تردد مصرف کنندگان را دارد، طرح پرسش‌گری در این فروشگاه اجرا شد.

مدیرکل استاندارد کردستان اضافه کرد: مردم و مصرف کنندگان در این طرح به پرسش‌هایی از جمله شناخت آنها از علامت استاندارد و تاثیرگذارترین شیوه برای ترویج استاندارد، پاسخ دادند.

یزدانی با اعلام اینکه براساس این نظرسنجی ۱۰۰ درصد پرسش شدگان اعم از باسواد و بی‌سواد که در این طرح شرکت کردند، علامت استاندارد را می‌شناسند، گفت: بیشتر پاسخ دهندگان، رسانه‌ها به ویژه صداوسیما را در شناساندن هر چه بیشتر استاندارد موثر دانستند.

مدیرکل استاندارد کردستان با اشاره به اینکه این طرح به منظور سنجش آگاهی شهروندان از کالاهای مشمول استاندارد اجباری و تشویقی، وظایف و عملکرد اداره استاندارد و شناخت از علامت استاندارد اجرا می‌شود، تاکید کرد: شناخت اهمیت استاندارد بر روی کالاها، میزان موفقیت سازمان استاندارد در کنترل بازار و جمع‌آوری کالاهای فاقد نشان استاندارد از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

در حال حاضر ۳۵۹ واحد تولیدی در استان کردستان تحت پوشش استاندارد است و ۷۶ درصد نمونه‌های واحدهای تولیدی استان با استانداردهای ملی انطباق دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید