ائتلاف فتح عراق: هنوز توافقی بر سر نامزد نخست وزیری صورت نگرفته است


ائتلاف فتح عراق: هنوز توافقی بر سر نامزد نخست وزیری صورت نگرفته است

شفقنا- «احمد الکنانی» عضو مجلس نمایندگان عراق از ائتلاف الفتح تحت رهبری هادی العامری روز شنبه بر عدم وجود توافق نهایی بر سر نام نامزد نخست وزیری این کشور تاکید کرد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، الکنانی به خبرگزاری رسمی عراق(واع) گفت: «جلسات میان رئیس جمهوری و فراکسیون های سیاسی متوقف نشده اما به انتخاب نهایی نامزدی برای تصدی پست […]

ائتلاف فتح عراق: هنوز توافقی بر سر نامزد نخست وزیری صورت نگرفته است

شفقنا- «احمد الکنانی» عضو مجلس نمایندگان عراق از ائتلاف الفتح تحت رهبری هادی العامری روز شنبه بر عدم وجود توافق نهایی بر سر نام نامزد نخست وزیری این کشور تاکید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، الکنانی به خبرگزاری رسمی عراق(واع) گفت: «جلسات میان رئیس جمهوری و فراکسیون های سیاسی متوقف نشده اما به انتخاب نهایی نامزدی برای تصدی پست نخست وزیری هم منجر نشده است».

وی با اشاره به اینکه انتخاب نام نامزد نخست وزیری جهت رای گیری بر سر آن باید از طریق ارسال نامه رسمی رئیس جمهوری به مجلس نمایندگان صورت گیرد، افزود:«میان برخی فراکسیون ها بر سر کاندیداتوری یک نام مشخص اتفاق نظر وجود دارد اما تصویب آن بدون موافقت تظاهرات کنندگان و جنبش مردمی دشوار است».

نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق تاکید کرد:«نخست وزیر جدید باید فردی مستقل، و از ویژگی های مربوط به کارآمدی، شفافیت و توانایی اداره کشور برخوردار باشد و معترضان و افکار عمومی نیز از او راضی باشند».

پیشتر محمد الحلبوسی رئیس مجلس نمایندگان عراق از برهم صالح رئیس جمهوری این کشور خواسته بود نامزد نخست وزیری را ظرف ۱۵ روز معرفی کند.

خبر را در واع ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا