مقابله با آسیب‌ها از آموزش و پرورش آغاز شود


مقابله با آسیب‌ها از آموزش و پرورش آغاز شود

یزد- ایرنا- فرماندار مهریز گفت: مقابله با ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی با اقدام‌های مناسب آموزش و پرورش و همکاری دستگاه‌های تبلیغی و فرهنگی در این شهرستان آغاز شود.

رضا زارع‌زاده مهریزی روز شنبه در نشست ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش افزود: داشتن برنامه مناسب علمی و جلب همکاری معلمان و مربیان پرورشی در پیشگیری از ناهنجارها در بین دانش آموزان موثر است.

وی با بیان اینکه ارتباط حوزه و آموزش و پرورش می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد ادامه داد: همکاری این دو سنگر مهم تعلیم و تربیت با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش آسیب‌ها ضروری است.

این مسوول در باره نقش روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: در هر کجا روحانیون خوش سخن و خوش فکر در مدارس بودند سطح آسیب‌های اجتماعی کاهش یافته است.

زارع‌زاده مهریزی تاکید کرد: روحانیون با بهره‌گیری از دانش روز و استفاده از ظرفیت مدارس نقش خود را در تربیت دانش‌آموزان بر اساس اهداف انقلاب اسلامی و سند تحول بنیادین انجام دهند.

همچنین امام جمعه مهریز با اشاره به طرح مبلغان امین گفت: هدف اصلی برگزاری این طرح، تربیت افراد متدین و اجرای برنامه تربیتی دینی است و در این راستا در طول اجرای آن ، نشست‌ها، تشکل‌ها و برنامه‌های مفید برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی افزود: برای هرچه بهتر و هماهنگ‌تر برگزار شدن این طرح باید تمام کادر مدارس و دانش‌آموزان و مبلغان توجیه شوند و وظایف هر یک مشخص شود چون مبلغان امین هنوز جایگاه واقعی خود را در مدارس پیدا نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه موضوع آموزش و پرورش برای ما مقطعی نیست گفت: نمی‌توانیم دانش آموزان را رها کنیم و وظیفه ذاتی حوزه‌های علمیه ، پرورش و تربیت نیروی مومن است از این رو همواره برای حضور در مدارس برنامه داریم.

۱۱ هزار دانش آموز در ۱۰۰ مدرسه در مهریز تحصیل می‌کنند و مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا