افتتاح راه آهن سنندج-همدان تا 1400 با ریل ملی


افتتاح راه آهن سنندج-همدان تا 1400 با ریل ملی

پول نیوز - معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از راه اندازی راه آهن سنندج-همدان تا پایان سال آینده و قبل از آغاز سال 1400 خبر داد و گفت: حدود 18 هزار تن برای راه اندازی این خطر ریلی نیاز داریم که آن را از طریق تولید داخل خریداری کرده و ریل ملی را در آن استفاده می‌کنیم.

افتتاح راه آهن سنندج-همدان تا 1400 با ریل ملی

به گزارش پول نیوز، عباس خطیبی اظهار کرد: خط ریلی همدان سنندج که در پی بهره برداری و افتتاح راه آهن تهران – همدان کلید خورد هم اکنون ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی داشته و به تدریج ریل گذاری آن را نیز در طول ۱۵۰ کیلومتری این خط ریلی آغاز می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای ریل گذاری در این مسیر از واردات استفاده خواهید کرد یا ریل ملی؟ افزود: قطعا برای ریل گذاری راه آهن همدان - سنندج از ریل ملی استفاده خواهیم کرد و با افتتاح این خط بیست و سومین مرکز استان در کشور به شبکه سراسری راه آهن متصل خواهد شد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: برای ادامه و تکمیل خط ریلی همدان – سنندج بر اساس توافقات صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه ۸۰۰ میلیارد تومان مصوب کرده‌ایم که سهم سال جاری ۳۲۰ میلیارد تومان است و از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان آن را طی روزهای گذشته ابلاغ کردند و این اعتبار را دریافت کرده‌ایم و امیدواریم با پرداخت به موقع اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی سال آینده بتوانیم راه آهن همدان – سنندج را تا پایان سال آینده و پیش از شروع سال ۱۴۰۰ افتتاح کنیم و این خط ریلی را برای استفاده مردم به بهره برداری برسانیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی