ساماندهی معتادان متجاهر، مستلزم داشتن آمار دقیق است


ساماندهی معتادان متجاهر، مستلزم داشتن آمار دقیق است

زنجان- ایرنا- رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: ساماندهی معتادان متجاهر در کمپ‌ها مستلزم داشتن آمار دقیق از این افراد است و بر این اساس باید برنامه‌ریزی لازم برای ترک اعتیاد و اقدامات دیگر به عمل آید.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی شامگاه شنبه در پنجمین جلسه کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار داشت: جمع‌آوری معتادان متجاهر بر اساس طرح جدید و بدون لحاظ تکمیل ظرفیت کمپ‌ها در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: متولیان امر باید اقدامات لازم برای ایجاد کمپ‌های جدید بر اساس آمار معتادان جمع‌آوری شده را انجام دهند.

صادقی نیارکی با بیان اینکه اصلاح معتادان متجاهر باید هدفمند و با اثرگذاری دوره‌های آموزشی، تدوین و اجرا شود، افزود: ممکن است معتادان متجاهر، مدتی پاک بوده و مواد مصرف نکنند اما بعد از سپری شدن مدت کوتاهی دوباره به سمت استعمال مواد مخدر خواهند رفت لذا توجه به این مقوله باید مورد اهتمام جدی مسئولان کمپ‌ها و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان باشد.

وی گفت: کمپ‌های موجود در استان برای ترک معتادان و ارائه برنامه‌های آموزشی با توجه به آمار معتادان، کم است.

صادقی نیارکی افزود: متناسب نبودن جمعیت معتادان با کمپ‌های موجود با استانداردهای اعلامی و اجرای برنامه‌های اصلاحی، اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

رییس کل دادگستری استان زنجان اظهار داشت: معتادان، افراد خاصی هستند و ورود اکثر آن‌ها به کمپ‌های ترک اعتیاد از روی اختیار نیست لذا اصلاح این افراد، شرایط خاص خود را دارد که باید ارائه برنامه‌های اصلاحی و دوره‌های آموزشی برای ترک این افراد به طور دقیق و بر اساس ضوابط باشد.

وی با اشاره به توزیع شربت متادون به معتادان برای ترک در داروخانه‌ها و برخی عطاری‌ها، خاطرنشان کرد: در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی استان و اتحادیه عطاری‌ها باید کنترل و نظارت دقیق بر این مراکز داشته باشند و مراکز بدون مجوز، حق توزیع این شربت‌ها را ندارند.

صادقی نیارکی افزود: هر صنف باید بر اساس مجوز رسمی، ارائه خدمات نماید و اتحادیه قلیان‌سراها نیز موظف است با استفاده از ظرفیت نیروی انتظامی، نظارت کامل بر این مراکز داشته باشد.

وی تصریح کرد: انتظار به‌حق مردم نسبت به رعایت حقوق شهروندی نیز در این زمینه، امری ضروری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد