ایجاد هاب لجستیکی میان چابهار و منطقه ویژه اقتصادی ناوایی ازبکستان


ایجاد هاب لجستیکی میان چابهار و منطقه ویژه اقتصادی ناوایی ازبکستان

پول نیوز - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: در جمع بندی که با طرف های ازبکی انجام شده است، می‌توانیم یک هاب لجستیکی با یکی از مناطق ویژه اقتصادی این کشور برقرار کنیم.

ایجاد هاب لجستیکی میان چابهار و منطقه ویژه اقتصادی ناوایی ازبکستان
به گزارش پول نیوز، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: شرایطی که کشور ازبکستان به لحاظ اقتصادی طی سال های اخیر تجربه کرده و با رشد اقتصادی قابل قبولی مواجه بوده است.
عبدالرحیم کردی افزود: در زمینه های لازم برای دسترسی آسان به کریدورهای انتقال کالا، ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری‌های ایران و ازبکستان از طریق کشورمان وجود دارد.

کردی ادامه داد: در چارچوب فرصت های کریدور شمال و جنوب و امکانی که برای دسترسی به کشورهای جنوب شرق آسیا از طریق ایران ایجاد می‌شود می توانیم از طریق چابهار، سرخس و ترکمنستان این شرایط را مهیا کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اضافه کرد: در بازدیدی که از یکی مناطق ویژه ازبکستان داشتیم، ظرفیت همکاری های مشترک مورد بررسی و توجه قرار گرفت.

کردی گفت: خوشبختانه مذاکرات بسیار خوبی بین دو طرف انجام گرفته است و امیدواریم که ارتباط مناسبی را بین منطقه ویژه ناوایی در ازبکستان و سرخس را ایجاد کنیم.

وی افزود: با این پیوند همکاری با کشور ازبکستان به عنوان مرکز اصلی تجاری و اقتصادی کشورهای آسیای میانه می توانیم به سایر کشورهای منطقه دسترسی پیدا کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: با توجه به حجم مبادلات تجاری کشور ازبکستان با هند، چابهار به عنوان یک بندر مهم می‌تواند نقش ویژه‌ای را در توسعه روابط این دو کشور ایفا نماید.

کردی تصریح کرد: در چارچوب همکاری‌های های مشترک می توانیم زمینه تسهیلات انبارداری و سایر مشوق های مرتبط به منطقه آزاد را به طرف ازبک ارائه کنیم.

وی اعلام کرد: به زودی میزبان هیاتی تجاری و اقتصادی از کشور ازبکستان در منطقه آزاد چابهار خواهیم بود و بسترهای همکاری مشترک را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل