هوای اراک و ساوه برای گروه‌های سنی حساس ناسالم است


هوای اراک و ساوه برای گروه‌های سنی حساس ناسالم است

اراک - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص کیفیت هوای اراک و ساوه روز یکشنبه برای گروه‌های سنی حساس در وضعیت ناسالم قرار دارد.

« رضا میرزایی» در گفت و گو با ایرنا افزود: شاخص آلایندگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته در اراک به ۱۰۸ و در ساوه به ۱۱۳ رسیده است که بیانگر وضعیت هشدار یا نارنجی در این شهرها است.

وی بیان کرد: شاخص کیفیت هوای کلان‌شهر اراک در صبح امروز به ۳۹ میکروگرم بر مترمکعب و در ساوه به ۴۱ میکروگرم بر متر مکعب رسید درحالی‌که شاخص استاندارد آن ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی توصیه کرد: گروه‌های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی، ریوی و سخت درمان در روزهای ناسالم هوا از تردد در فضاهای باز خودداری کنند و سایر گروه‌های سنی نیز از انجام دادن فعالیت‌های سنگین بپرهیزند.

میرزایی تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی استان مرکزی انباشت آلاینده‌های جوی تا روز دوشنبه در شهرهای صنعتی این استان وجود دارد.

وی گفت: بر اساس تصمیم کمیته اضطرار استان مرکزی و به‌دلیل آلودگی هوا، تمام مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌های کلانشهر اراک در نوبت صبح امروز (یکشنبه) تعطیل شد و ادارات نیز ساعات کاری خود را از ساعت ۹ آغاز کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: کلانشهر اراک از ابتدای امسال تاکنون ۳۱ روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا