بانکداری الکترونیک پارسیان با رویکرد حمایت از گردشگری و منافع ملی


بانک پارسیان با هدف کمک به توسعه گردشگری، تسهیل در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و... اقدامات گسترده ای در مسیر توسعه بانکداری الکترونیک مبتنی بر نظام بانکداری اسلامی انجام داده است.به گزارش عصر ایران، در راستای...

بانک پارسیان با هدف کمک به توسعه گردشگری، تسهیل در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و ... اقدامات گسترده ای در مسیر توسعه بانکداری الکترونیک مبتنی بر نظام بانکداری اسلامی انجام داده است.

به گزارش عصر ایران، در راستای صیانت از منابع ارزی و کمک به توسعه صنعت گردشگری طراحی و اجرای کارت ویژه گردشگران در دستور کار بانک پارسیان قرارگرفته که در این طرح گردشگران خارجی اعم از گردشگران سیاحتی، زیارتی و درمانی این امکان را پیدا کرده اند که به منظور جذب ارز و همچنین سهولت در پرداخت هزینه های مورد نیاز خود در زمان حضور در ایران، در بدو ورود، با اخذ کد فراگیر جهت دریافت کارت ریالی با قابلیت شارژ مجدد اقدام کنند.

همچنین بانک پارسیان با همکاری شرکت تجارت الکترونیک پارسیان و گروه داتام نوین پارتیان، اقدام به صدور کارتی به منظور استفاده اتباع عراقی کرده که با عنوان« اتباع کارت » شناخته شده توسط باجه های گروه داتام نوین پارتیان که در مبادی ورودی کشور و در مرز ایران وعراق، مستقر هستند به گردشگران عراقی ارائه می-شود.

از جمله اهداف طرح کارت گردشگری پارتیان، می توان به توسعه صنعت گردشگری، معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی و سهولت استفاده از خدمات پزشکی برای گردشگران خارجی اشاره کرد که قابلیت های متفاوتی همچون؛ امکان خرید از کارتخوان های سراسر کشور، دریافت وجه نقد از خودپردازهای سراسر کشور، قابلیت شارژ موجودی از طریق انتقال وجه توسط کارت های شتابی، قابلیت شارژ با مراجعه به شعب بانک پارسیان از محل خرید ارز از دارنده کارت یا با دریافت نقدی دارنده کارت، امکان خرید ارزهای بین المللی از صرافی های سراسر کشور، امکان تغییر رمز از طریق خودپردازهای بانک پارسیان یا صدور مجدد رمز از طریق مراجعه به شعب ، شارژ سیم کارت های اعتباری، پرداخت قبوض و ....

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در بستر اپلیکیشن های موبایلی از دیگر اقدامات تسهیلگر بانک پارسیان در یک سال اخیر بوده است که به منظور ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی با هدف عدم مراجعه حضوری مشتریان به بانک و دریافت خدمات بانکی در هر ساعت از شبانه روزاز طریق کانال‌های ارتباطی مطمئن بوده، البته صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان تصمیم به ارائه خدمات بانکی از طریق بسترهای الکترونیکی در آینده-ای نزدیک دارد.

این موضوع به دلیل افزایش سرعت ارائه خدمات مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته و حاکی از آن است که منجر به رضایت مندی بیشتر مشتریان خواهد شد. به همین منظور در فاز نخست صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان روی ارائه خدمات بانکی، ثبت درخواست و واریز تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از طریق اپلیکیشن موبایلی برای متقاضیان را آغاز کرده است که با توجه به اینکه تعداد شعب بانک در شهرستان ها محدود است مزیت اول این پروژه برای مخاطبانی است که در فاصله دورتری از شعب بانک قرار دارند.

همچنین با توجه به تصویب قانون عملیات بانکداری بدون ربای در شهریور 1362 و اجرای آن از ابتدای سال 1363، موضوعی که همواره ذهن فقهای دینی و کارشناسان بانکی را به خود مشغول کرده، اجرای نظام بانکداری اسلامی به عنوان زیرمجموعه نظام اقتصاد اسلامی بوده است. از همین رو انعقاد تفاهم نامه همکاری با پژوهشگاه فقه نظام قم با موضوع طراحی«مدل مطلوب یک بانک اسلامی براساس مبانی اسلامی و فقه نظام» از سوی این بانک انجام شد.

هرچند در گذشته قرار بود قانون عملیات بانکداری بدون ربا موقتی باشد تا بتواند زمینه های اسلامی شدن کامل نظام بانکی را فراهم کند، اما باید توجه داشت که این امکان هنوز فراهم نشده و آن قانون قبلی بیش از سه دهه در حال اجرا است، به همین دلیل با توجه به دغدغه¬های فقها، کارشناسان و مشتریان بانک ها در رابطه با عملکرد شرعی نظام بانکی ایران و مسئولیت اجتماعی، بانک پارسیان طراحی مدل مطلوب یک بانک اسلامی (براساس مبانی اسلامی و فقه نظام)را در دستور کار قرار داده است تاگفتمان و حرکت به سوی نظام کلان نهاد پولی مطلوب اسلامی با رویکرد ترویجی را ایجاد کند و دغدغه های مراجع تقلید و مقلدین آنها در همکاری با نهاد پولی و تناسب مدل طراحی شده با فتوای اکثریت مراجع شیعه و سنی برطرف کند و در نهایت مدل اجرائی یک بانک مطلوب تحت مبانی اسلامی و با رویکرد فقه نظام و اجرای پایلوت در برخی مناطق کشور را طراحی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی