40 درصد داروی دامی کشور در البرز تولید می‌شود


40 درصد داروی دامی کشور در البرز تولید می‌شود

کرج - ایرنا - مدیر کل دامپزشکی استان البرز گفت که حدود 40 درصد دارو، واکسن، ضدعفونی کننده‌ها و مکمل‌های مورد مصرف در صنایع دام و طیور کشور در این استان تولید می‌شود.

دکتر غلامرضا توکلی روز یکشنبه در بازدید از شرکت مکمل سازی واقع در شهرک صنعتی اشتهارد افزود:‌ در استان البرز ۴۳ کارخانه تولید دارو و درمان بخش دامپزشکی فعالیت می کنند که محصولات آن ها توسط ۱۵ شرکت پخش در سراسر کشور توزیع می شود.

وی با اشاره به محدودیت های بوجود آمده در تامین مواد اولیه برای شرکت های مکمل سازی و داروسازی دامپزشکی اظهار داشت: با تمام این مشکلات و محدودیت ها، لازم است کیفیت محصولات تولیدی حفظ شود تا هم به نفع دامداران به عنوان مصرف کننده و هم به نفع تولید کننده باشد.

توکلی تاکید کرد: تولید محصولات کیفی منجر به اعتماد سازی بین تولیدکننده و مصرف کننده می شود و این امر بهترین تبلیغ برای تولیدکنندگان است.

وی یادآور شد: استان البرز از استان های برتر در تولید مکمل، دارو، واکسن، ضد عفونی کننده و مواد بیولوژیک دامپزشکی است.

بررسی و نظارت بر عملکرد شرکت های تولیدکننده و توزیع کننده دارو و واکسن به صورت مستمر و همچنین در قالب طرح رصد و پایش تامین تا توزیع داروها، مواد بیولوژیک و مکمل های دامپزشکی توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان البرز و ادارات تابعه شهرستانی با همکاری سازمان صمت و سازمان جهاد کشاورزی استان البرز صورت می گیرد.

وجود صنایع داروسازی و دامپزشکان خبره در استان البرز منجر به موفقیت این استان در اجرای طرح های واکسیناسیون و جلوگیری از شیوع یا کنترل به موقع بیماری های دامی و طیور می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر