آنتن‌دهی شعب اخذ رای در روستاهای همدان بررسی می‌شود


آنتن‌دهی شعب اخذ رای در روستاهای همدان بررسی می‌شود

همدان- ایرنا- مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان گفت: میزان آنتن‌دهی 120 شعبه دریافت رای روستایی این استان با حضور نمایندگانی از فرمانداری، بخشداری، مخابرات و اداره کل ارتباطات بررسی می‌شود.

محمدحسن میرزایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: آنتن دهی شعب در روز انتخابات بسیار مهم و ضروری است بنابراین بررسی وضعیت شعب از ۱۰ روز پیش آغاز شده و تا ۲ هفته دیگر ادامه دارد.

وی یادآوری کرد: در انتخابات گذشته طبق اعلام وزارت کشور در ۱۱ نقطه روستایی همدان مشکل آنتن دهی وجود داشت اما کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان بررسی وضعیت ۱۲۰ نقطه را آغاز کرده است.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان اظهار داشت: علاوه بر بررسی وضعیت این روستا ها، وضعیت آنتن دهی در سه نقطه شامل مسجد، دهیاری و خانه بهداشت روستاها نیز بررسی می شود.

میرزایی اضافه کرد: شعب رای گیری با در نظر گرفتن آنتن دهی و دسترسی آسان برای حضور رای دهندگان انتخاب می شود البته وزارت کشور شعب مورد نظر را باید از منظر امنیتی نیز تایید کند.

وی گفت: در روستاهایی که مشکل آنتن‌دهی دارند با همکاری مخابرات دکل نصب شده یا از شعب اخذ رای سیار و سیستم آفلاین برای استعلام و رای گیری در این نقاط استفاده می شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری همدان بیان کرد: آنتن دهی شعب، در روز انتخابات ملاک استعلام از سرور مرکزی وزارت کشور و رای دادن افراد بر اساس سامانه جامع انتخابات است.

میرزایی یادآوری کرد: استان همدان در انتخابات سال ۹۶ در حوزه شاخص فناوری اطلاعات شامل تعداد شعب برخط (آنلاین)، استعلام شدگان برخط، ارسال صورتجلسه ها به صورت برخط، تغییر نیافتن صورتجلسه ها و اعتبار رای دهندگان (رای فوتی، تکراری و زیر ۱۸ سال) رتبه سوم کشور را کسب کرد.

استان همدان با یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه اصلی، دارای ۹ کرسی نمایندگی در بهارستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟