کارگردان انیمیشن «ایکی» از پیشرفت‌های انیمیشن ایران می‌گوید


کارگردان انیمیشن «ایکی» از پیشرفت‌های انیمیشن ایران می‌گوید

کارگردان انیمیشن کوتاه «ایکی» گفت: انیمیشن‌های کوتاه ایرانی به لحاظ ایده در دنیا پیشتاز هستند و همواره مورد استقبال قرار گرفته‌اند. به گزارش شیرین طنز... ادامه مطلب... نوشته کارگردان انیمیشن «ایکی» از پیشرفت‌های انیمیشن ایران می‌گوید اولین بار در پایگاه خبری شیرین طنز. پدیدار شد.

کارگردان انیمیشن کوتاه «ایکی» گفت: انیمیشن‌های کوتاه ایرانی به لحاظ ایده در دنیا پیشتاز هستند و همواره مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

به گزارش شیرین طنز ، پرستو کاردگر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره اکران فیلم کوتاه انیمیشن خود با عنوان ایکی که در گروه «هنر و تجربه» در حال اکران است، اظهار داشت: نمایش این انیمیشن کوتاه روی پرده سینماها تجربه بسیار خوبی برایم بود به این دلیل که ما فیلمسازان انیمیشن کوتاه، جز جشنواره‌ها، جای دیگری برای نمایش فیلم‌های خود نداریم و هیچ‌گاه این امکان برای ما فراهم نبوده است که بتوانیم فیلم‌های کوتاه انیمیشن خود را در سطح گسترده در تهران و دیگر شهرهای ایران به نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به افزایش مخاطبان انیمیشن‌های کوتاه با اکران در سینماها، افزود: مخاطب فیلم‌های کوتاه انیمیشن در جشنواره‌ها صرفا به اهالی سینمای کوتاه محدود می‌شود ولی نمایش این آثار روی پرده سینماهای تهران و دیگر شهرها این امکان را برای ما فراهم می‌کند تا آثار ما مخاطبان وسیع‌تری پیدا کند که این امر خوب و خوشایندی است.

این کارگردان انیمیشن ادامه داد: با اکران گسترده این آثار در سینماها، مخاطبان عام هم می‌توانند با امکانات و ابعاد مختلف سینمای انیمیشن بیشتر آشنا شده و شاهده پیشرفت‌های انیمیشن ایران باشند. مخاطبان عام با دیدن این آثار روی پرده سینماها متوجه می‌شوند که انیمیشن ایران تنها فیلم‌هایی که از شبکه‌های سیما پخش می‌شود، نیست.

انیمیشن‌هایی که از شبکه‌های سیما پخش می‌شود، اغلب برای مخاطب کودک و نوجوان است و به همین دلیل بسیاری از مردم تصور می‌کنند که مخاطب انیمیشن فقط بچه‌ها هستند، در حالی که با اکران این دسته فیلم‌ها روی پرده سینما، بسیاری از مخاطبان عام با کارکردهای انیمیشن بیشتر آشنا می‌شوند.

بازخوردهایی اکران این فیلم

این فیلمساز کوتاه درباره بازخوردهایی که از اکران این فیلم دریافت کرده است، اظهار داشت: اکران ایکی، بازخوردهای خوبی برایم به همراه داشت و پیام‌های بسیاری را از مخاطبانی که نمی‌شناختم، دریافت کرده‌ام.

وی درباره پیشرفت‌های انیمیشن ایران در مقایسه با استانداردهای جهانی، گفت: انیمیشن کوتاه ایران از نظر تکنیکی و محتوایی بسیار پیشرو است و نسبت به سه چهار سال گذشته، فیلم‌های باکیفیت و خوب بسیار زیادی ساخته شده است و امکان نمایش روی پرده سینماها به مطرح شدن و شناخته شدن این آثار بسیار کمک کرده و می‌کند.

کاردگر با اشاره به پیشرفت‌های انیمیشن ایران در سطح دنیا، افزود: آثار انیمیشن کوتاه ایران به اندازه‌ای از رشد رسیده است که در بسیاری از جشنواره‌های معتبر جهان پذیرفته می‌شود و از بسیاری جشنواره‌های تراز اول دنیا جایزه کسب می‌کند.

کارگردان انیمیشن کوتاه ایکی در ادامه، گفت: ما به لحاظ تکنیکی در زمینه انیمیشن کوتاه چیزی از دنیا کم نداریم و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم ولی به لحاظ ایده بسیار پیشتازیم.

کاردگر با بیان این که بعد از جشنواره‌ها، سینماهای هنر و تجربه محل بسیار خوبی برای دیده شدن فیلم‌های انیمیشن کوتاه است، خاطرنشان کرد: امکان اکران این دسته فیلم‌ها در سینماهای شهرهای دیگر و قیمت پایین تر بلیت این فیلم‌ها نسبت به دیگر فیلم‌های سینمای بدنه از دیگر نکات بسیار خوب سینماهای هنر و تجربه برای اکران فیلم‌های کوتاه است و به نظر من هیچ جشنواره و هیچ پاتوق نمایش فیلمی نمی‌تواند به این گستردگی فیلم‌های ما را در سطح کشور پخش کرده و به نمایش بگذارد.

منبع : فیلم اینفو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام