تمامی امکانات قزوین برای توسعه ورزش‌های همگانی بسیج شوند


تمامی امکانات قزوین برای توسعه ورزش‌های همگانی بسیج شوند

قزوین – ایرنا – استاندار قزوین گفت:باید تمامی امکانات و ظرفیت‌های استان برای توسعه ورزش‌های عمومی و همگانی که برای همه اقشار جامعه مفید خواهند بود به کار گرفته شود.

هدایت الله جمالی پور روز یکشنبه در دیدار با مسعود سلیمانی رییس فدراسیون اسکواش که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود:اسکواش یکی از این رشته‌های ورزشی است که توسعه آن برای سلامت اقشار مختلف جامعه مفید خواهد بود.
وی اضافه کرد:در این راستا طبقه بالای سالن مدیریت بحران برای ایجاد کورت اختصاصی این رشته در استان در نظر گرفته شده است که در صورت راه اندازی، زمینه میزبانی استان از رقابت‌های کشوری را فراهم می‌سازد.
جمالی پور افزود:همه باید برای توسعه ورزش در جامعه کمک کنیم چون تاثیرات مستقیمی در پرکردن اوقات فراغت و افزایش ضریب سلامت مردم ایفا می‌کند.
استاندار قزوین گفت:امروزه با توجه به محدودیت‌ها و مضایق مالی با طرح‌های جدید عمرانی برای ساخت سالن‌های ورزشی موافقت نمی‌شود ولی می‌توان با تعمیر و بهسازی ساختمان‌های قدیمی و بدون استفاده در این خصوص اقدام کرد.
در ادامه این دیدار استاندار قزوین در حضور مهمانان با مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در خصوص طرح‌های ورزشی استان، تخصیص اعتبارات و مشکلات موجود در این زمینه گفت و گو کرد و قول مساعد را برای حل مشکلات دریافت نمود.

راه اندازی سالن اختصاصی اسکواش، نیاز جدی استان قزوین

مدیر کل ورزش و جوانان نیز در این جلسه گفت: امروز یکی از نیازهای جدی استان، سالن اختصاصی اسکواش بوده که اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.
عباس علایی مقدم افزود:خوشبختانه در خصوص ورزش‌های راکتی در استان، سالن اختصاصی بدمینتون در ابتدای سال جاری افتتاح شد که بخشی از نیازهای استان را در این زمینه رفع می‌کند.
وی اضافه کرد:این سالن سرپوشیده که از طرح‌های نیمه تمام استان بود با تخصیص اعتبارات لازم به بهره برداری رسید و هم اینک چهار کورت و چهار سوییت برای برگزاری اردوهای تیم ملی و... دارد.
علایی مقدم افزود: متاسفانه رشته اسکواش در قزوین مشکلاتی داشته و چنان که باید توسعه نیافته است.
وی افزود: یک کورت غیر استاندارد برای این رشته در یکی از مدارس آموزش و پرورش راه اندازی شده بود و همکاران کج‌دار و مریز برای ارتقای این رشته در استان تلاش می‌کردند.
علایی مقدم گفت:هم اینک طبقه بالای سالن مدیریت بحران برای راه اندازی یک کورت برای این رشته در نظر گرفته شده است ولی امیدواریم اعتبارات لازم برای احداث سالن اختصاصی اسکواش در بودجه سال آینده لحاظ شود.
اسکواش یکی از ورزش‌های مدرن امروزی به حساب می‌آید و ورزشکاران در آن برای ضربه زدن به توپ به منظور بازگشت و برخورد مجدد آن با دیواره تلاش می‌کنند.
رشته اسکواش در کل کشور ۱۸ هزار ورزشکار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !