موج دوم آنفلوآنزا در راه است


پیش بینی می شود موج دوم آنفلوآنزا در استان کهگیلویه و بویراحمد از 15 دی ماه آغاز شود. بانشی سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این استان گفت:با توجه به پیش بینی های انجام شده موج دوم بیماری آنفولانزا از 15 دی ماه در استان آغاز می شود. او با اشاره به اینکه امسال با …

پیش بینی می شود موج دوم آنفلوآنزا در استان کهگیلویه و بویراحمد از 15 دی ماه آغاز شود.
بانشی سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این استان گفت:با توجه به پیش بینی های انجام شده موج دوم بیماری آنفولانزا از 15 دی ماه در استان آغاز می شود.
او با اشاره به اینکه امسال با شروع فصل سرما موجی از آنفلوانزا کشور و به خصوص استان را فرا گرفت، افزود:از نیمه آذر ماه موج بیماری آنفلوانزا در استان فروکش کرده است.

بانشی با اشاره به اینکه دارو به اندازه کافی در استان وجود دارد، ادامه داد:این دارو ها در اختیار پزشکان عمومی نیست و بیشتر در اختیار پزشکان داخلی، عفونی و اطفال است.

او با اشاره به اینکه موج دوم این بیماری در راه است، اضافه کرد:رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا بسیار موثر است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به مردم استان و مبتلایان به آنفلوآنزا توصیه کرد؛ از دست دادن، روبوسی و حضور در جمع خود داری کنند، موقع عطسه با دستمال جلوی دهان خود را بگیرند، دستمال استفاده شده خود را در سطل سربسته بیندازند و دست های خود را مرتب شستشو دهند.

بانشی با بیان اینکه مبتلایان به آنفلوآنزا در اماکن عمومی از ماسک استفاده کنند، بیان کرد:دانش آموزان و دانشجویان در صورتی که به آنفلوآنزا مبتلا شدند در مدرسه و دانشگاه حاضر نشوند تا از مبتلا شدن سایر دانشجویان و دانش آموزان جلوگیری شود.خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...