اعتیاد به حوزه دانش‌آموزی کشانده شده است


اعتیاد به حوزه دانش‌آموزی کشانده شده است

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه 7 مشهد گفت: اعتیاد یکی از آسیب‌هایی است که جامعه را به صورتی جدی تهدید می‌کند و به حوزه دانش‌آموزی ورود پیدا کرده است.

محمدرضا کمالی، امروز در آیین افتتاحیه و نواختن نمادین زنگ یاری‌گران زندگی که در دبیرستان فرزانگان برگزار شد، عنوان کرد: پرداختن به فعالیت‌های فرهنگی‌-هنری‌، تشکلات دانش‌آموزی‌، فراگیرکردن تشکل‌ها در سطح مدارس‌، پرداختن به مسابقات مختلف و دیگر موارد، ظرفیت‌هایی‌ست که می‌تواند دانش‌آموزان را به سمتی هدایت کند که از انحرافات به دور باشند.

وی افزود: اعتیاد، یکی از آسیب‌هایی است که جامعه را به صورتی جدی تهدید می‌کند و به حوزه دانش‌آموزی ورود پیدا کرده است، بحث اعتیاد یا به نوعی ترغیب دانش‌آموزان به این حرکت موضوعی جدی است. اعتیاد ۴۰ سال پس از انقلاب هم مورد توجه بوده و فعالیت‌های مختلفی در خصوص این حوزه شده است.

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه ۷ مشهد با بیان اینکه «در حوزه جلوگیری از توزیع و مصرف موادمخدر چند نگاه وجود دارد»، اظهار کرد: بحث مقابله و جلوگیری از توزیع و ورود موادمخدر به داخل کشور ضرورت دارد و شاید نگاه غالبی باشد. و نگاه دیگر، درمان افرادی که مبتلا به این بیماری شده‌اند و کمک به این که احیا شوند و به جامعه بازگردند، بسیار مهم است.

وی افزود: اگر بحث پیشگیری را به این دو نگاه اضافه نکنیم، موفق نخواهیم بود و دائم درگیر آن هستیم که از این امر جلوگیری کنیم، مگر اینکه فرهنگ مصونیت در مقابل این عارضه را در جامعه نهادینه کنیم و از دانش‌آموزان و سطح پایین باید آغاز کرد تا بتوانیم از هر انحرافی جلوگیری کنیم که از آموزش‌وپرورش شروع کرده‌ایم.

کمالی با اشاره به اینکه «کشور ما در همسایگی کشوری است که تولیدکننده اصلی موادمخدر است»، تصریح کرد: این مورد یکی از عواملی است که مقابله را سخت می‌کند. به همین دلیل از طرفی ارزان‌بودن و دردسترس‌بودن جامعه را تهدید می‌کند و به سمت اعتیاد پیش می‌رود.

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه ۷ مشهد بیان کرد: در طرح یاری‌گران زندگی چندین وزارت‌خانه به آموزش‌وپرورش کمک می‌کنند. در این طرح، مسئولیت اصلی با شورای دانش‌آموزی و دیگر تشکلات در مدرسه است. در این طرح، هم‌سن‌وسالان به یکدیگر کمک می‌کنند و مانع ورود دانش‌آموزان به سمت موادمخدر می‌شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟