تردد یک میلیون دستگاه موتورسیکلت چالش آلودگی هوای اصفهان است


تردد یک میلیون دستگاه موتورسیکلت چالش آلودگی هوای اصفهان است

اصفهان - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی اصفهان گفت: تردد بیش از یک میلیون دستگاه موتور سیکلت در شهرهای استان یکی از چالش‌های اصلی آلودگی هوا در این منطقه است. 

سرهنگ حسین حسین زاده روز یکشنبه هنگام آغاز رزمایش زمستانی پلیس راه در ستاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: یک دستگاه موتور سیکلت با سوخت فسیلی در واقع چهار تا ۶ برابر یک خودرو چهار سیلندر آلودگی ایجاد می‌کند و پلیس برای رفع بخشی از آلودگی هوا که توسط وسایط نقلیه و بویژه موتورسیکلت‌ها ایجاد می‌شود، برنامه دارد و مطالعات جامعی را در این زمینه انجام داده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: ۵۲ درصد جانباختگان حوادث ترافیکی را راکبان موتورسیکلت‌ها به خود اختصاص می‌دهند و بیش از ۶۰ درصد جرایم خشن کاهش دهنده امنیت اجتماعی، توسط این راکبان انجام می‌شود.

سرهنگ حسین زاده تصریح کرد: بایدموتورسیکلت‌های جدید برقی را جایگزین موتورسیکلت‌های با سوخت فسیلی کنیم تا بتوانیم بر موضوع آلودگی زیست محیطی و تاثیر ویژه آن بر احساس امنیت، اثرگذار باشیم.

وی با اشاره به اهمیت ایمنی و امنیت راه‌های استان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی امروز با نوآوری و خلاقیت، هم افزایی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک در استان مصمم به ایجاد زمستانی امن و ایمن برای هموطنان در راه‌های اصفهان است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه جاده اصفهان تا قم در ابتدای سال جاری با راه اندازی ایستگاه‌های امنیت و سلامت به‌عنوان محور ایمن معرفی شده است ادامه داد: با تدبیر کم هزینه و نوآورانه پلیس برای راه اندازی این ایستگاه‌ها میزان حوادث ترافیکی و بویژه جان باختگان کاهش پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶۶ نفر در طول ۳۰۰ کیلومتر از جاده اصفهان به قم جان خود را از دست دادند اما این آمار در هفت ماهه سال جاری به ۱۹ نفر کاهش پیدا کرده است.

سرهنگ حسین زاده افزود: با احداث ایستگاه‌های امنیت و سلامت توانستیم بر هیپنوتیزم جاده‌ها غلبه و پس از ۲ ساعت رانندگی امکان استراحت ۱۵ دقیقه‌ای را برای رانندگان فراهم کنیم.

طرح زمستانه پلیس راه استان اصفهان که با ۶ هزار نیرو از پلیس راه استان در قالب یکهزار و ۹۸۰ تیم و ۷۵۰ نیروی راهداری شامل ۱۰۲ اکیپ با ۵۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری ساماندهی شده است با همکاری رده‌های خدماتی و امدادی از امروز یکشنبه آغاز شد و تا پایان اسفند سال جاری ادامه دارد.
تیم‌های عمل کننده امدادی، اورژانس، اداره راهداری، پلیس راه و سایر نهادهای ذیربط با اجرای مانور، میزان آمادگی و توانایی خود را در امدادرسانی جاده‌ای، کنترل محورها و ارایه خدمات به مردم به نمایش گذاردند.
این طرح با برگزاری مانوری توسط دستگاه‌های مرتبط خدمات‌رسان جاده‌ای در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان آغاز شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا