ناپایداری جوی با هسته سرد آسمان ایلام را در بر می‌گیرد


ناپایداری جوی با هسته سرد آسمان ایلام را در بر می‌گیرد

ایلام - ایرنا - رییس گروه پیش‌بینی هواشناسی ایلام گفت: ناپایداری‌های جوی شامل بارش برف و باران با هسته سرد از روز دوشنبه هفته جاری آسمان این استان را در برمی‌گیرد.

مجتبی میهن‌پرست روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش باران از اوایل روز دوشنبه نقاط مختلف استان را در بر می‌گیرد و این سامانه تا اوایل روز چهارشنبه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی یادآور شد: تشدید بارش‌های این سیستم از اواسط روز دوشنبه تا بامداد چهارشنبه است و به تدریج از صبح چهارشنبه این سیستم تضعیف و از آسمان استان خارج می شود.

وی افزود: بروز رعد و برق، صاعقه، بارش برف در ارتفاعات، احتمال بارش تگرگ در نواحی سردسیر مستعد، کاهش محسوس دما به خصوص در صبح و شبانگاه و مه‌آلودگی به ویژه در گردنه‌ها و ارتفاعات از دیگر پدیده‌های جوی این سیستم بارشی است.

میهن‌پرست با بیان اینکه دمای هوا در این مدت به زیر صفر می‌رسد، یادآور شد: به علت افت دما از روز چهارشنبه هفته جاری تا روز شنبه هفته آینده، یخبندان صبحگاهی در مناطق سردسیر و بعد از خروج سامانه مه صبحگاهی به ویژه در نواحی جنوبی رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه دامنه فعالیت این سیستم کل استان را در بر می‌گیرد، اضافه کرد: کوهنوردان، عشایر، دامداران و روستاییان از رفتن به ارتفاعات، حاشیه رودخانه‌ها و اتراق و نزدیک شدن به رودخانه‌ها، خشکه رودها و مسیل‌ها خودداری کنند و همچنین باتوجه به مه‌گرفتگی گردنه‌ها و جاده‌های برون شهری در ارتفاعات رانندگان با رعایت اصول ایمنی و احتیاط تردد کنند.

وی گفت: طبق مطالعه نقشه‌های ماهواره‌ای با خروج این سامانه از استان از صبح روز چهارشنبه هوای ایلام تا اواسط هفته آینده پایدار خواهد بود.

بر اساس مطالعه نقشه‌های ماهواره‌ای بارش باران در سال زراعی ۹۸ - ۹۹ در مقایسه با سال زراعی گذشته که پربارش بود، کمتر است.

استان ایلام در سال زراعی گذشته شاهد بارش‌های موثر و بی‌سابقه‌ای بود که رتبه دوم دریافت نزولات جوی بعد از لرستان را از آن خود کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام