همایش ملی دیدگاه های علوم قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی برگزار می شود


همایش ملی دیدگاه های علوم قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی برگزار می شود

حجت الاسلام والمسلمین نورموسوی از برگزاری همایش ملی دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی با سخنرانی آیات اعرافی، فاضل لنکرانی و استادی در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «سید جواد نورموسوی» عصر امروز(یکشنبه 24 آذر) در نشست خبری که به مناسبت برگزاری «همایش ملی دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی» در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله العظمی فاضل لنکرانی از جمله علمای عصر حاضر بوده اند که در رشته های مختلف علوم دینی، تألیفات ارزشمندی را از خود به یادگار گذاشتند ولکن جامعه علمی، بیشتر با ابعاد اصول و فقاهتی ایشان آشناست که همچنان جای کار در این حوزه دیده می شود.

مسؤول کمیته اجرایی همایش ملی دیدگاه های قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی ادامه داد: در بعد علوم قرآن و دیدگاه های ایشان در این باب، ارتباطی در خور وجود نداشته تا جایی که در رشته های علوم قرآنی رایج در حوزه و دانشگاه کمتر دیدگاه های آن مرجع عالیقدر که از زاویه یک فقیه دغدغه مند و عمیق به این عرصه نگریسته اند مورد توجه قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: با توجه به این مسائل مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن ائمه اطهار(ع) در نظر دارد با همکاری جامعة المصطفی العالمیة به جهت ایجاد بستری مناسب برای متخصصان در تبیین و ارزیابی دیدگاه های ایشان، همایشی را با عنوان «دیدگاه های علوم قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی» برگزار نماید.

مسؤول روابط عمومی و بین الملل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این که این همایش پنجم دی ماه از ساعت 9 صبح تا 8 شب در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) واقع در قم،‌میدان معلم میزبان اندیشمندان و صاحبان آثار برگزیده خواهد بود، گفت: همچنین به مقالات پذیرفته شده، گواهی پذیرش با مجوزISC اعطا شده و مقالات برگزیده، در مجلات علمی پژوهشی ارائه خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین نورموسوی عنوان کرد: از جمله سخنرانان همایش هم می‌توان به آیات محمد جواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه و علیرضا استادی عضو شورای عالی حوزه های علمیه اشاره کرد.

وی تأکید کرد: این همایش دارای پنج پنل تخصصی است که عبارت از اعجاز قرآن، تحریف ناپذیری قرآن، قرائات و جمع قرآن، محکم ومتشابه و ظاهر و باطن قرآن و پنل مبانی و قواعد قرآن است و افراد برجسته و فرهیخته زیادی و همچنین صاحبان آثار برتر در این پنل ها به ارائه بحث و نظر خود می پردازند و در نهایت با معرفی داوران 10 نفر به عنوان برترین افراد مشخص می شوند.

پایان پیام/414

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات