رویکرد کنگره 1500 شهید هرمزگان خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در استان است


رویکرد کنگره 1500 شهید هرمزگان خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در استان است

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با بیان اینکه کنگره 1500 شهید استان هرمزگان با رویکرد خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در استان هرمزگان برگزار می‌شود، گفت: اجرای این کنگره صرفاً یک برنامه فرهنگی که اجرا و تمام شود نیست، بلکه کاری ارزشمند و عمیق است.

سردار اباذر سالاری ظهر امروز در نشستی خبری در تشریح برنامه‌های کنگره ملی هزار و ۵۰۰ شهید استان هرمزگان، اظهار کرد: از یکم تا ۵ دی‌ماه ۹۸ کنگره ملی هزار و ۵۰۰ شهید هرمزگان را به همت همه مسئولین، مردم و خانواده معزز شهدا برگزار می‌کنیم.

وی افزود: رویکرد این کنگره خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در استان هرمزگان است و برنامه‌های خوب و اثرگذاری را که در کنگره‌های سطح کشور یا کم‌نظیر بوده و یا تجربه نشده در این کنگره اجرایی خواهیم کرد، لذا اجرای این برنامه صرفاً یک برنامه فرهنگی که اجرا و تمام شود نیست، بلکه کار ارزشمند و عمیقی است که به همت نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، استاندار هرمزگان و کلیه مدیران اجرایی می‌شود.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان عنوان کرد: اجرای هزار و ۵۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی شامل پروژه‌های عمرانی به‌خصوص در مناطق محروم، پروژه‌های ساخت منازل مسکونی مددجویان کمیته امام خمینی (ره) و بهزیستی، ساخت اماکن ورزشی، خانه عالم، مساجد و .. را داشته‌ایم.

سردار سالاری ادامه داد: همچنین اجرای پروژه‌هایی که به حوزه اشتغال و بازگشت مردم به روستاها و تثبیت جمعیت روستایی کمک می‌کند بخشی از سیاست ما در اجرای این برنامه‌ها بوده است، در دو سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه‌های محرومیت‌زدایی به‌خصوص در حوزه آب به جهت کمبود آب در سطح استان هرمزگان شامل ساخت سدهای کوچک، مخازن ذخیره و خطوط انتقال آب به روستاها اجرایی شده و یا به‌زودی اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای فاخر دیگر در این کنگره ملی برگزاری مراسم ازدواج هزار و ۵۰۰ زوج یعنی ۳ هزار نفر از جوانان استان که نیاز به توجه بیشتری داشتند در ۲۸ آذرماه است، تأمین هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه برای آغاز زندگی مشترک جوانان نیز برنامه فاخر دیگری است که در حال اجرا است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان خاطرنشان کرد: از قبل کنگره ملی هزار و ۵۰۰ شهید استان هرمزگان کارهای خدماتی و فرهنگی خوبی اجرا می‌شود که از جمل آن‌ها می‌توان به کاشت بیش از ۱۵ هزار اصله درخت در سطح استان اشاره کرد.

سردار سالاری اضافه کرد: برگزاری یادواره‌های مختلف قشری، محله‌ای و شهرستانی شهدا نیز از سال گذشته آغاز شده و امسال تمرکز بیشتری روی آن‌ها بوده است که بخش عمده‌ای از این یادواره‌ها تا ایام مراسم اصلی کنگره برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های این کنگره برگزاری مراسم جشن تکلیف هزار و ۵۰۰ نفر از نوجوانان استان همراه با اهدای سبد فرهنگی خواهد بود، همچنین برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلفی چون فوتبال، همایش‌های پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و ... نیز اجرایی شده است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان اظهار کرد: اقدام ارزشمند دیگری در حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی تحت عنوان نامه‌ای به شهید اجرا شده، همچنین شهید پژوهی و ارائه مقاله‌هایی با موضوع شهدا از دیگر برنامه‌های این کنگره بوده است.

سردار سالاری افزود: از دیگر اقدامات ارزشمند این کنگره تدوین کتاب‌های ارزشمند دفاع مقدس است که بیش از ۴۰ کتاب ارزشمند از زندگی شهدا تألیف شده و به‌زودی از آن‌ها رونمایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: ساخت مستند، انجام فعالیت‌های هنری، اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلف هنری به نیت شهدای استان و راه‌اندازی سایت مرتبط با کنگره از دیگر اقدامات این کنگره است.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان عنوان کرد: در جوار این کنگره بزرگ کارهای بزرگی دیگری چون افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس را با حضور بیش از ۹۵ ناشر و ارائه بیش از ۱۰ هزار اثر داشتیم که امیدواریم مورد استقبال مردم استان هرمزگان قرار گیرد.

سردار سالاری خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه فرهنگی، هنری، بصیرتی تحت عنوان از هبوط تا ظهور، شامل از هبوط حضرت آدم و هوا تا ظهور اسلام، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تا ظهور امام زمان (عج) تدوین شده است؛ حضور موکب داران و نمایش توانمندی‌های نظامی کشورمان و نمایش آثار هنری درزمینهٔ شهیدان ایرباس را در این نمایشگاه خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: همچنین در این نمایشگاه شکسته شدن هیمنه آمریکا در منطقه به نمایش گذاشته می‌شود، کارهایی مثل بازسازی عملیات رزمی با نگاه جبهه مقاومت و بازسازی صحنه‌های رشادت‌های مدافعان حرم نیز برقرار خواهد بود.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان بیان کرد: در روز اول مورخ یکم دی‌ماه ۹۸ مراسم کنگره زنان شهید و ایثارگر با حضور خانواده این شهیدان و ایثارگران پیش‌بینی شده است، در دوم دی‌ماه کنگره شهدای دانش‌آموز دانشجو و فرهنگی که نقش بسزایی در دفاع مقدس داشته‌اند و در روز سوم دی‌ماه کنگره شهدای روحانی و طلبه با حضور مسئولین را داریم.

سردار سالاری اظهار کرد: در روز پنجم دی‌ماه و پایانی کنگره مراسم ویژه‌ای با حضور هزار ۵۰۰ خانواده شهدا از سراسر استان، جانبازان، ایثارگران و ... خواهیم داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان