قراردادی‌های 10 ساله پیام نور پیمانی می‌شوند


قراردادی‌های 10 ساله پیام نور پیمانی می‌شوند

نمایندگان مجلس با پیمانی شدن کارکنان قراردادی دانشگاه پیام نور که دارای حداقل 10 سال سابقه خدمت و پرداخت حق بیمه در این دانشگاه هستند، موافقت کردند.

قراردادی‌های 10 ساله پیام نور پیمانی می‌شوندبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز در جریان بررسی طرح ساماندهی کارکنان قراردادی دانشگاه پیام نور با ۱۳۰ رأی موافق، ۲۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۲ نماینده حاضر در جلسه با ماده یک این طرح موافقت کردند.

به علت مغایرت این ماده با برنامه ششم توسعه به دو سوم رأی نمایندگان در نشست علنی نیاز داشت.

در ماده ۱ آمده است: کلیه کارکنان قراردادی انجام کار معین که دارای حداقل ده‌سال سابقه خدمت و پرداخت حق بیمه در دانشگاه پیام نور هستند و رابطه قراردادی آن‌ها تازمان لازم الاجراء‌شدن این قانون استمرار دارد، با رعایت شرایط زیر به پیمانی تبدیل وضعیت می‌شوند:
الف- وجود پست بلاتصدی در تشکیلات تفصیلی مصوب دانشگاه بدون افزایش هرگونه پست سازمانی جدید
ب- داشتن شرایط احراز پست‌های سازمانی تشکیلات تفصیلی مصوب دانشگاه
ج- کسب حد نصاب نمره لازم، که به تصویب هیأت امنای دانشگاه پیام نور می‌رسد، در آزمونی که توسط مرکز سنجش آزمون دانشگاه برگزار می‌شود.
د- تأمین اعتبار لازم از طریق منابع تخصیصی دانشگاه به نحوی که هیچ‌گونه بار مالی جدیدی ایجاد نکند.
ه‍ – تأییدیه گزینش.

شهرداری‌ها موظف به رعایت طرح تفصیلی شدند

نمایندگان مردم در خانه ملت شهرداری‌ها را موظف به رعایت طرح تفصیلی شهر‌ها و عدم فروش تراکم مازاد و تغییر کاربری املاک برخلاف طرح تفصیلی کردند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز در جریان بررسی لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با ۱۵۴ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در جلسه با ماده ۲۱ لایحه مذکور موافقت کردند.

در این ماده آمده است: ماده (۶) قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور مصوب ۱۳۸۲/۱۲/۱۷ به شرح ذیل اصلاح می‌گردد: ماده ۶- شهرداری‌ها موظفند همه ساله حداقل نیم‌درصد (۵/۰%) از درآمد‌های وصولی خود را به استثنای وام و تسهیلات، اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای که دولت در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌دهد، اوراق مشارکت، فاینانس و تهاتر، به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر مربوطه واریز نمایند.

همچنین نمایندگان در ادامه بررسی لایحه مذکور با ۱۴۹ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در جلسه با ماده ۲۲ این لایحه موافقت کردند.

در ماده ۲۲ آمده است: از تاریخ لازم‌الاجراءشدن این قانون بند‌های (۱۶)، (۲۶)، (۳۰) و تبصره (۲) بند (۳۰) ماده (۸۰) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ با اصلاحات و الحاقات بعدی، ماده (۴)، تبصره‌های (۱) و (۲) ماده (۱۰) و مواد (۱۲) و (۱۴) قانون نوسازی و عمران شهری مصوب ۱۳۴۷/۹/۷، نسخ می‌گردد.

همچنین نمایندگان با ۱۲۷ رأی موافق، ۳۹ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در جلسه با پیشنهاد علی مطهری برای الحاق یک ماده به کل لایحه درآمد‌های پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها موافقت کردند.

براساس این پیشنهاد: شهرداری‌ها موظف به رعایت طرح تفصیلی شهر‌ها بوده و مجاز به فروش تراکم مازاد و نیز تغییر کاربری املاک برخلاف طرح تفصیلی نیستند. مرتکب مشمول بند ۷ ماده ۱۹ قانون مجازات‌های اسلامی بدون حبس می‌شود.

صدور مجوز ایجاد سامانه‌ اطلاعات‌ پرسنلی شهرداری‌ها

با تصویب مجلس شورای اسلامی مجوز راه اندازی سامانه اطلاعات پرسنلی شهرداری‌ها و موسسات وابسته به آن به وزارت کشور داده شد.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز ماده ۱۹ لایحه درآمد پایدار و هزینه کرد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را به تصویب رساندند که بر اساس آن به منظور کاهش هزینه‌های جاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و ساماندهی نیروی انسانی آنان به وزارت کشور اجازه داده می‌شود حداکثر تا شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون نسبت به راه اندازی سامانه اطلاعات پرسنلی شهرداری‌ها، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های وابسته به آن‌ها اقدام کند.

شهرداری‌ها مکلفند نسبت به ثبت اطلاعات حداکثر سه ماه بعد از راه اندازی سامانه یادشده اقدام کنند.

همچنین نمایندگان در جریان بررسی ماده ۲۰ این لایحه مقرر کردند که دو دهم درصد از عوارض متمرکز در اختیار شهرداری‌ها برای آموزش نیرو‌های شاغل شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شورا‌های شهر اختصاص یابد.

تصویب یک فوریت استفساریه قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریسی

نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح قانونی استفساریه تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز درخواست دو فوریت طرح یادشده را مطرح کردند که پس از رای گیری رد شد.

نمایندگان مجلس در نهایت با یک فوریت این طرح با ۱۲۶ رای موافق ۲۶ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

آغاز جلسه علنی نوبت عصر مجلس

جلسه علنی نوبت عصر مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

دستور کار نوبت عصر امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون مشترک در مورد لایحه دو فوریتی درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست.

جلسه بعدی مجلس، ۸ صبح فردا

جلسه بعدی مجلس ساعت ۸ صبح فردا با ادامه رسیدگی به دستور کار هفتگی برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا