بررسی زندگی Kabal؛ جنگجویی مرموز و برگزیده در Mortal Kombat


بررسی زندگی Kabal؛ جنگجویی مرموز و برگزیده در Mortal Kombat

Kabal از جمله شخصیت‌های بازی Mortal Kombat است که در تمام نسخه‌ها با ماسک وارد زمین نبرد می‌شود.

بررسی زندگی Kabal؛ جنگجویی مرموز و برگزیده در Mortal Kombat

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کاراکتر Kabal در اکثر سری بازی های Mortal Kombat؛ با ماسک مخصوص خود خودنمایی می‌کند و به یکی از شخصیت های مرموز این بازی تبدیل شده است. یک ماسک تنفس مصنوعی تمام صورت Kabal را طوری پوشانده است که وی را فردی مرموز و مخفی جلوه میدهد. کابال موتور دستگاه تنفسی خود را همانند یک کوله پشتی حمل می کند که آنتن و چراغ‌های چشمک زن دارد و لوله‌ی تنفس وی از کمربندش به گلویش منتهی میشود!

جالب است بدانید که، Kabal در تمام نسخه‌ها ماسک میزند! آثار سوختگی این شخصیت در سه نسخه‌ی اول (مورتال کمبت ۳؛ آلتیمیت ۳ و تریلوژی) به دلیل گرافیک پایین قابل مشاهده نیست، اما در مورتال کمبت ۹ جای سوختگی‌ها به وضوح روی بازو‌ها؛ صورت و گلوی او قابل مشاهده است.

اسلحه‌های Kabal

شمشیر قلاب‌دار

شمشیر قلاب دار سلاح اختصاصی Kabal است و همین‌طور نماد این شخصیت به حساب می‌آید. قلاب این سلاح باعث می‌شود که قربانی از فرار ناتوان بماند و در ضربه‌زنی هم کارایی بالایی دارد.

چکمه‌های اسپیدفورس

با توجه به اینکه نحوه نفس کشیدن کابال مصنوعی است در نتیجه سرعت زیاد تأثیری روی او ندارد و بدون محدودیت تنفسی می‌تواند با سرعت بدود به همین خاطر به مهندسین خود در سازمان اژد‌های سیاه دستور داد که برای او یک جفت چکمه طراحی کنند که می‌تواند با سرعتی بالغ بر ۳۰۰ مایل بر ساعت بدود (حداکثر سرعت باد). این چکمه‌ها از اصلی‌ترین سلاح‌های کابال به‌شمار می‌آید.

بررسی زندگی Kabal؛ جنگجویی مرموز و برگزیده در Mortal Kombat

کابال اولین بار در مورتال کمبت ۳ با مو‌های مشکی بلند، شمشیر‌های قلاب‌مانند و یک کلاه‌خود روی سرش معرفی شد. وی یک جنگجوی مرموز و برگزیده بود که از حمله‌ی یکی از جوخه‌های نابودی شائو کان زنده بیرون آمده بود و خاستگاه او نامشخص است، اما این موضوع روشن شده است که او یکی از اعضای اژد‌های سیاه بوده است. وی در زمان معرفی‌اش یک نیروی خوب محسوب می‌شد، اما به تدریج به سمت مسیر‌های شر رفت و تصمیم گرفت تا به رئیس قبیله جدید اژد‌های سیاه تبدیل شود.

کابال بار دیگر در مورتال کمبت (۲۰۱۱) به عنوان یک نیروی خوب ظاهر شد، اگرچه کانو اشاراتی به گذشته‌ی او به عنوان یک عضو اژد‌های سیاه کرده است. او پیش از این که در آتش کینتارو بسوزد یک افسر پلیس و همکار کورتیس استرایکر بود. کلاه‌خود او نیز به سبب همین جراحات است و او برای عمل تنفس باید از این کلاه استفاده کند. کابال در انتهای این داستان کشته شد و به عنوان یکی از خدمتگذاران کوان چی از گور برخاست. او در طول رویداد‌های مورتال کمبت X در خدمت این جادوگر پلید بود، و سرانجام با وجود این که همچنان یک احیا شده بود، اما از کنترل کوان چی رهایی پیدا کرد.

بررسی زندگی Kabal؛ جنگجویی مرموز و برگزیده در Mortal Kombat
کابال در بازی مورتال کمبت ۱۱، از گور برخاسته در جبهه‌ی امپراطور و ملکه کنونی ندررلم یعنی لیو کانگ و کیتانا قرار گرفت. در این مقطع به دلیل اختلالات زمانی ایجاد شده توسط کرونیکا، یک کابال دیگر از زمان گذشته و پیش از سوختگی پدیدار شد و این کابال همچنان یکی از اعضای اژد‌های سیاه بود. کانو در نقطه‌ای رو به کابال گفت که سونیا مسئول تخریب او در آینده است، دروغی که منجر به مبارزه میان کابال و سونیا شد.

نحوه حضور Kabal در نسخه‌های مورتال کمبت (به ترتیب)

Mortal Kombat ۳ (مورتال کمبت ۳) Ultimate Mortal Kombat (مورتال کمبت نسخه‌ی نهایی) Ultiamte Mortal Kombat ۳ (مورتال کمبت ۳ نسخه‌ی نهایی) Mortal Kombat Trilogy (مورتال کمبت تریلوژی) Mortal Kombat Advance (مورتال کمبت ادوانس) Mortal Kombat Deception (مورتال کمبت دسپشن) Mortal Kombat Shaolin Monks (مورتال کمبت راهبان شاولین) Mortal Kombat Unchained (مورتال کمبت آنچایند) Mortal Kombat Armageddon (مورتال کمبت آرماگدون) Mortal Kombat ۲۰۱۱ (مورتال کمبت ۲۰۱۱) Mortal kombat ۱۱ (مورتال کمبت ۱۱)

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در