سلیمانی: انحصار در چادر مشکی وجود دارد/90 درصد چادر را وارد می کنیم


سلیمانی: انحصار در چادر مشکی وجود دارد/90 درصد چادر را وارد می کنیم

پشت پرده واردات چادر مشکی در گفت‌وگوی ویژه خبری امشب 24 آذرماه بررسی شد.

سلیمانی: انحصار در چادر مشکی وجود دارد/90 درصد چادر را وارد می کنیمبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسدالله سلیمانی مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب ، افسانه صحرایی مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت و علی قلعه قوند عضو هیئت مدیره تولیدکنندگان محصولات حجاب امشب ۲۴ آذرماه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی پشت پرده واردات چادر مشکی پرداختند.

اسدالله سلیمانی مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب با اشاره به اینکه نظارتی بر بحث محصولات حجاب و به خصوص چادر مشکی در کشور وجود ندارد گفت: واردات به صورت انحصاری در دست کسانی است، اما مشکل بیشتر در داخل و در حوزه فضای کسب و کار است.

او با اشاره به اینکه کارخانه حجاب شهرکرد بعد از ۴۰ سال تنها کارخانه ای است که شروع به بافت چادر مشکی کرده است افزود: این کارخانه با مشکلات عدیده مواجه است، بنده به عنوان تولید کننده ای که ۴۵ سال در بازار حضور دارم می توانم بگویم اگر کارخانه‌ای برای کسی به صرفه باشد و متقاضی در بازار برای محصول وجود داشته باشد نیازی به دخالت دولت نیست اما باید اذعان داشت که موانع زیادی بر سر راه چادر مشکی وجود دارد.

مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب با تاکید بر اینکه کارخانه‌های کشور های کره و چین اسب زین شده هستند گفت: ما تازه امسال یادمان افتاده است که به چادر مشکی نیاز داریم به طوریکه ۹۰ درصد چادر را وارد می کنیم و دولت اصلاً حمایتی در این بخش ندارد.

سلیمانی با اشاره به وضع تعرفه ۳۲ درصد گفت : تعرفه از عجیب مصرف‌کننده می‌رود، نوسانات ارزی به ۵ برابر در طول ۱۸ ماه گذشته رسیده است و وزارت صنعت به عنوان متولی باید بدانند که تولید کننده نیاز به مواد اولیه برای تولید چادر دارد.

او با اشاره به اینکه انحصار در چادر مشکی وجود دارد عنوان کرد: موانع زیادی مخصوصاً در حوزه چادر مشکی وجود دارد، بعضی از مسئولین در جمهوری اسلامی به چادر حساسیت دارند و به ما به داد ما نمی رسند ،آیا وزارت صمت اطلاع ندارد که اوضاع چادر مشکی به کجا رسیده است؟ ما تا زمانی که در حوزه چادر مشکی پول قرض الحسنه و راکت نیاوریم از قافله همچنان عقب می افتیم.

در حال تکمیل ...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها