روایت مدیر تیم‌های ملی کشتی از وقوع فاجعه در رده سنی نونهالان/ از تمرین اشتباه تا مصرف داروهای غیرمجاز


روایت مدیر تیم‌های ملی کشتی از وقوع فاجعه در رده سنی نونهالان/ از تمرین اشتباه تا مصرف داروهای غیرمجاز

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد گفت: متاسفانه خیلی از بچه‌ها از دارو و مکمل استفاده می‌کنند که این در رده سنی نونهالان فاجعه است.

محسن کاوه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد مسابقات کشتی روز جهانی کودک اظهار داشت: مسابقات خوبی در الوند برگزار شد. استعدادها آنجا کشتی گرفتند و ما برای این رده سنی برنامه ویژه‌ای داریم که برپایی اردوی بسترسازی یکی از آنهاست. کار بازسازی خانه کشتی شماره یک که تمام شود، اردوهای بسترسازی را در خانه کشتی شماره دو برگزار می‌کنیم. حدود 10 مربی هم دعوت می‌کنیم به هر اردو و این برای آینده کشتی ما خیلی خوب است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در این رده سنی وجود دارد و باید اصلاح شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه اکنون با تمرینات اشتباهی مواجه هستیم که در این رده انجام می‌شود. موضوع دیگر بیش‌تمرینی است، اینکه یک بچه 13 – 14 ساله هفته‌ای 9-10 جلسه تمرین داشته باشد، مثل یک کشتی گیر بزرگسال، کاملا اشتباه است و این فشار به کشتی گیر این رده سنی آسیب زیادی وارد می‌کند. باید به دنبال آموزش درست تکنیک به نونهالان و نوجوانان باشیم، به جای اینکه با بیش تمرینی به آنها آسیب بزنیم. موضوع دیگر هم که جای تاسف دارد، استفاده از دارو و مکمل‌های غیرمجاز در این رده سنی است. چنین کاری آن هم در این رده سنی واقعا فاجعه است و مطمئن باشید که فدراسیون کشتی، هم این موضوع را پیگیری کرده و هم با آن برخورد خواهد کرد. باید مشخص شود چه کسانی این کار را انجام می‌دهند.

مدیر تیم‌های ملی ادامه داد: یک موضوع درآمدزایی از این محل است و یک موضوع هم اینکه مربی می‌خواهد با این کار خودش را نشان دهد و در این بین بچه‌ها را قربانی می‌کند. ما برای این موضوع برنامه داریم و حتما کسی که بچه‌ها را به استفاده از دارو ترغیب می‌کند، را توبیخ خواهیم کرد. ضمن اینکه مربیان سازنده که سالم کار می‌کنند را نیز در بحث‌های تشویقی می‌بینیم. نمی‌خواهم بگویم با یک تورنمنت خارجی و اعزام و یا اهدای سکه، می‌خواهیم از چنین مربیانی قدردانی کنیم، بلکه با دیده شدن، برای کار و تلاش آنها ارزش قائل خواهیم شد.



انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !