تعبیر خواب سوره الرحمن - خواندن سوره الرحمن در خواب چه تعبیری دارد؟


تعبیر خواب سوره الرحمن - خواندن سوره الرحمن در خواب چه تعبیری دارد؟

تعبیر خواب سوره الرحمن به گفته ابن سیرین اجتناب از دروغ است. امام صادق (ع) خواندن سوره الرحمن در خواب را یافتن مال تعبیر کرده‌اند.

تعبیر خواب سوره الرحمن - خواندن سوره الرحمن در خواب چه تعبیری دارد؟

ستاره | سرویس سرگرمی - سوره الرحمن پنجاه و پنجمین سوره از قرآن و دارای ۷۸ آیه است. سوره الرحمن عروس قرآن دانسته شده و برای ختم سوره الرحمن فضایل بسیاری ذکر گردیده است. . بعضى گفته‌اند در مکه نازل شده جز یک آیه «یَسْئَلُهُ مَنْ فِی السَّماواتِ وَالْأَرْضِ» (آیه ۲۹) که بقول عطاء و قتاده و عکرمه و یکى از دو روایت از ابن عباس که در مدینه آمده و حسن و قتاده و ابى حاتم نقل کرده‌اند که تمام آن مدنی است.

برای مشاهده تعبیر خواب بر اساس حروف الفبا، حرف مورد نظر خود را انتخاب کنید:

تعبیر خواب
ج ث ت پ ب الف آ
ز ر ذ د خ ح چ
ظ ط ض ص ش س ژ
ل گ ک ق ف غ ع
ی ه و ن م

تعبیر خواب سوره الرحمن

محمد بن سیرین گوید: اگر بیند سوره الرحمن می‌خواند، دلیل است از سخن های دروغ اجتناب نماید. کرمانی گوید: سیرت نیک و راه دین گزیند. حضرت صادق (ع) فرماید: مال یابد.

هدف از نزول سوره الرحمن

این سوره در این مقام است که خاطر نشان سازد که خداى تعالى عالم و اجزاى آن از قبیل زمین و آسمان و خشکى‌ها و دریاها و انس و جن را طورى آفریده و نیز اجزاى هر یک را طورى نظم داده که جن و انس بتوانند در زندگى خود از آن بهره‌مند شوند، و قهرا عالم به دو قسمت و دو نشاه تقسیم می‌شود، یکى نشاه دنیا که به زودى خودش با اهلش فانى میشود، و یکى دیگر نشاه آخرت که همیشه باقى است، و در آن نشاه سعادت از شقاوت و نعمت از نقمت متمایز مى‌گردد. با این بیان روشن می‌شود که عالم هستى از دنیایش گرفته تا آخرتش نظامى واحد دارد، تمامى اجزا و ابعاض این عالم با اجزا و ابعاض آن عالم مرتبط است، و اجزاى عالم هستى ارکانى قویم دارد، ارکانى که یکدیگر را اصلاح می‌کنند، این جزء، مایه تمامیت آن جزء دیگر، و آن مایه تمامیت این است.

پس آنچه در عالم هست چه عینش و چه اثرش از نعمت‌ها و آلاى خداى تعالى است، و به همین جهت پشت سر هم از خلایق می‌پرسد و با عتاب هم می‌پرسد که:" فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ- کدامیک از آلاى پروردگارتان را تکذیب میکنید؟" و این خطاب عتاب‌ آمیز در این سوره، سى و یک مرتبه تکرار شده است.

و باز به همین مناسبت است که این سوره با نام رحمان آغاز گردید، که صفت رحمت عمومى و همگانى خداست، رحمتى که مؤمن و کافر و دنیا و آخرت را در بر دارد، و در آخر نیز، سوره با آیه" تَبارَکَ اسْمُ رَبِّکَ ذِی الْجَلالِ وَ الْإِکْرامِ" ختم مى‌شود.

آیات ابتدایی سوره الرحمن

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

به نام خدا که رحمتش بی‌اندازه است و مهربانی‌اش همیشگی

الرَّحْمَٰنُ﴿١﴾

[خدای] رحمان (۱)

عَلَّمَ الْقُرْآنَ ﴿٢﴾

قرآن را تعلیم داد. (۲)

خَلَقَ الْإِنْسَانَ ﴿٣﴾

انسان را آفرید؛ (۳)

عَلَّمَهُ الْبَیَانَ ﴿٤﴾

به او بیان آموخت؛ (۴)

الشَّمْسُ وَالْقَمَرُ بِحُسْبَانٍ ﴿٥﴾

خورشید و ماه با حسابی [منظم و دقیق] روانند؛ (۵)

وَالنَّجْمُ وَالشَّجَرُ یَسْجُدَانِ ﴿٦﴾

و گیاه و درخت همواره [برای او] سجده می کنند؛ (۶)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعبیرخواب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چطور اینترنت هدیه دولت را فعال کنیم؟ + مراحل