حضور 52 کشور در اجلاس کوالالامپور


حضور 52 کشور در اجلاس کوالالامپور

خبرگزاری آریا- یافتن راه حل‌های جدید و کارآمد برای مشکلات جهان اسلام و کمک به بهبود وضعی مسلمانان از جمله اهداف این اجلاس است.

حضور 52 کشور در اجلاس کوالالامپور
خبرگزاری آریا- یافتن راه حل‌های جدید و کارآمد برای مشکلات جهان اسلام و کمک به بهبود وضعی مسلمانان از جمله اهداف این اجلاس است.
به گزارش خبرگزاری آریا، سران، مقام‌ها، شخصیت‌های سیاسی و اندیشمندان 52 کشور در اجلاس کوالالامپور شرکت می‌کنند.
دبیر اجلاس کوالالامپور در برنامه تلویزیونی از برگزاری این اجلاس در روز‌های 18 تا 21 دسامبر مطابق با "27 تا 30 آذر"در پایتخت این کشور خبر داد و گفت: 400 شرکت کننده از جمله 250 نفر از مقامات، شخصیت‌ها و کارشناسان خارجی برای شرکت در این اجلاس به کوالالامپور می‌آیند.
شمس الدین عثمان افزود: شرکت کنندگان در این اجلاس درباره مسائل تاثیرگذار در جهان اسلام و ارایه راهکار برای رفع این چالش‌ها بحث و گفتگو می‌کنند..
وی اعلام کرد: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و عمران خان نخست وزیر پاکستان از جمله سران شرکت کننده در این اجلاس هستند.
عثمان، یافتن راه حل‌های جدید و کارآمد برای مهمترین مشکلات جهان اسلام و کمک به بهبود امور مسلمانان و ملل مسلمان درجهان را از جمله اهداف این اجلاس برشمرد.
وی گفت: این اجلاس به دنبال ایجاد شبکه‌ای منسجم در میان رهبران اسلامی، روشنفکران و اندیشمندان از سراسر جهان برای احیاء تمدن اسلامی است.
عثمان افزود: افتتاح اجلاس سران کوالالامپور با حضور "تانکو عبدالله" پادشاه مالزی انجام می‌شود و ریاست اجلاس نیز بر عهده ماهاتیر محمد نخست وزیر این کشور است.
وی گفت: ماهاتیر محمد پیش از اینکه برای دومین بار نخست وزیری مالزی را برعهده گیرد با اندیشمندان، محققان و روشنفکران مسلمان درباره یافتن راهکار برای رفع چالش‌های کشور‌های اسلامی گفت: وگو‌های زیادی کرده است و این تعاملات سبب شد مالزی برای برگزاری این اجلاس برنامه ریزی کند.
خبرگزاری دولتی مالزی "برناما" نیز از برگزاری اجلاس "سران کوالالامپور 2019" با حضور سران چند کشور اسلامی از جمله رئیس جمهوری اسلامی ایران در اواخر هفته جاری در پایتخت مالزی خبر داد.
بر اساس گزارش "برناما" این نشست اواخر آذرماه و با حضور احتمالی سران چند کشور اسلامی از جمله ایران، ترکیه، پاکستان و قطر 18 تا 21 دسامبر مطابق با" 27 تا 30 آذرماه" برگزار می‌شود.
نخست وزیر مالزی هم با انتشار یک ویدئو فیلم در صفحه شبکه اجتماعی خود اعلام کرد: در اجلاس "سران کوالالامپور 2019" مهمترین چالش‌ها در کشور‌های اسلامی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و سران کشور‌ها دیدگاهها، نظرات و راهکار‌های خود را مطرح می‌کنند.
ماهاتیر محمد با اشاره به بخشی از مشکلات مسلمانان گفت: مسلمانان در شرایط کنونی در دنیا مورد ظلم و ستم واقع می‌شوند و آنان را به عنوان تروریست معرفی می‌کنند.
وی افزود: اکنون احساس ترس از اسلام وجود دارد و برای همه کاملاً واضح است که اوضاع درحال بدتر شدن است.
ماهاتیر ابراز امیدواری کرد: اجلاس کوالالامپور گامی برای یافتن راه حل‌های جدید در رفع مشکلات تأثیرگذار در جهان اسلام و کمک به بهبود اوضاع مسلمانان و کشور‌های اسلامی باشد.
این اجلاس چهار روزه قرار است از چهارشنبه این هفته در مرکز همایش‌های کوالالامپور برگزار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور