کشته شدن شش تن در پیوند به اعتراضات ضد قانون جدید شهروندی در هند


کشته شدن شش تن در پیوند به اعتراضات ضد قانون جدید شهروندی در هند

مقامات حکومتی در هند می گوید که در نتیجه اعتراضات ضد قانون جدید شهروندی در هند شش تن جان باخته اند.  مقامات حکومتی ایالت “آسام” هند روز یکشنبه گفته اند که در نتیجه اصابت گلوله پولیس چهار نفر شدیدا مجروح شده و در شفاخانه جان های شانرا از دست دادند. این مقامات افزودند که دو نفر دیگر نیز در اثر درگیری و آتش زدن یک دکان خوراکه فروشی کشته...

کشته شدن شش تن در پیوند به اعتراضات ضد قانون جدید شهروندی در هند

مقامات حکومتی در هند می گوید که در نتیجه اعتراضات ضد قانون جدید شهروندی در هند شش تن جان باخته اند.

 مقامات حکومتی ایالت “آسام” هند روز یکشنبه گفته اند که در نتیجه اصابت گلوله پولیس چهار نفر شدیدا مجروح شده و در شفاخانه جان های شانرا از دست دادند.

این مقامات افزودند که دو نفر دیگر نیز در اثر درگیری و آتش زدن یک دکان خوراکه فروشی کشته شده اند.

پارلمان هند روز چهار شنبه هفته گذشته لایحه ای را به تصویب رساند که بر اساس آن به اقلیت‌های غیرمسلمان از کشور های افغانستان، پاکستان و بنگلادیش شهروندی اعطا می کند.

مجلس نمایندگان هند، یک روز پس از تصویب «لایحه متمم شهروندی» در مجلس سنای، آن را با ۱۲۵ رأی موافق در مقابل ۱۰۵ رأی مخالف تصویب کرد.

روز (یک شنبه ۲۴ قوس) در حدود پنج هزار نفر در تظاهرات علیه قانون جدید شهروندی در شهر گوآهاتی شرکت کرده بودند. این لایحه جدید برای مهاجران از بنگله دیش، پاکستان و افغانستان گرفتن شهروندی هندوستان را ساده تر می کند، در حالی که مسلمانان از این امر مستثنا هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری