70 اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج اضافه می‌شود


70 اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی کرج اضافه می‌شود

شهردار کرج از انعقاد قرارداد خرید 70  دستگاه اتوبوس نو و نوسازی 30 دستگاه اتوبوس تا آخر سال خبر داد و افزود: با توجه به جمعیت و حجم بسیار بالای سفرهای درون شهری باید برای زیرساخت های این بخش اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

علی کمالی‎زاده در چهارمین همایش مدیریت حمل و نقل شهری که امروز دوشنبه ۲۵ آذر برگزار شد، اظهار کرد: سیستم حمل و نقل عمومی کرج با مشکلاتی مواجه است که این مشکلات بروز برخی معضلات زیست محیطی را در پی داشته است.

وی ادامه داد: فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی کرج ،عدم توسعه متناسب خطوط مترو و ضعف در سیستم تاکسیرانی باعث شده مردم بیشتر به سمت استفاده از خودروهای شخصی متمایل شوند که این امر آلودگی هوا را در پی دارد.

وی افزود: اگر انتظار داریم مردم پیاده محوری و استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی را به فرهنگی در میان شهروندان تبدیل کنیم باید زیرساخت های مناسب تحقق این هدف را فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا، شهردار کرج با تاکید بر اینکه باید موازنه اقتصادی لازم برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ایجاد شود، افزود: وقتی شرایطی ایجاد شود که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای مردم ارزان تر از سوزاندن بنزین و استفاده از خودروی شخصی تمام شود، شاهد تردد خودروهای شخصی کمتری در شهر خواهیم بود.

وی گفت: بدون شک استقبال بیشتر مردم از سیستم حمل و نقل عمومی باعث می شود مدیریت شهری برای ارتقای زیرساخت های این حوزه تلاش بیشتری بکند.

این مسئول در ادامه از انعقاد قرارداد خرید ۷۰ دستگاه اتوبوس نو و نوسازی ۳۰ دستگاه اتوبوس تا آخر سال خبر داد و افزود: با توجه به جمعیت و حجم بسیار بالای سفرهای درون شهری باید برای زیرساخت‌های این بخش اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

شهردار کرج در ادامه به تلاش برای تکمیل پروژه قطار شهری اشاره کرد و گفت: با روی کار آمدن شورای پنجم این پروژه از حالت رکود خارج شده و عملیات اجرایی آن در سه شیفت در حال انجام است.

کمالی زاده بیان کرد: اولویت نخست پروژه قطار شهری بهره‌برداری از خط دو آن است و در صدد هستیم این خط را در هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه پیاده محوری یکی از مهمترین سیاست‌های مدیریت شهری کرج است، تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر کرج در این راستا از شهرداری حمایت همه جانبه دارند.

به گفته شهردار کرج ، مدیریت شهری کرج در راستای رسیدن به شهری پاک و توسعه یافته در حوزه حمل و نقل و ترافیک از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

کمالی زاده در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در راستای کاهش سفرهای برون شهری و کنترل ترافیک درصدد هستیم که اولین منطقه شهرداری کرج را در بین سایر کلانشهرها به صورت مجازی راه‌اندازی کنیم تا تمام امور به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری مردم انجام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403