مهاجرت تمام نیروی کار و جوان «ینگی‌کند»


مهاجرت تمام نیروی کار و جوان «ینگی‌کند»

مسئول کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی استان همدان از مهاجرت تمام نیروی کار و جوان روستای «ینگی کند» شهرستان ملایر به استان های جنوبی کشور خبر داد.

مسعود عبدالملکی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه روستای ینگی کند جزء توابع بخش جوکار و شهرستان ملایر است، افزود: طبق اطلاعات آخرین سرشماری نفوس سال ۹۵، حدود ۲۰۰۰ نفر در روستای ینگی کند ساکن هستند.

وی با بیان اینکه تمام نیروی کار و جوان روستای ینگی کند به عنوان ایزوگام کار و گچ کار به استان های جنوبی کشور مهاجرت می کنند و برخی در آنجا خانواده تشکیل داده و برنمی‌گردند و برخی ۶-۷ ماه یکبار به روستا می آیند، افزود: زمینه اشتغال به علت کمبود آب و زمین های کشاورزی و نبود مهارت های آموزشی در این روستا وجود ندارد و پسران و پیرمردها تنها مردان ساکن در این روستا هستند.

عبدالملکی با بیان اینکه حتی فرشبافی به عنوان حرفه ای رایج در روستاهای همدان، در این روستا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در این روستا به علت نبود امکانات دختران تنها تا مقطع متوسطه اول تحصیل کرده و در سنین پایین نیز ازدواج می کنند.

وی از رایزنی های انجام شده با فنی و حرفه ای برای تأسیس یک مرکز مهارت آموزی در روستای ینگی کند خبر داد و گفت: روستای ینگی کند در خیریه «ابرار» اتاق بازرگانی به عنوان پایلوت توسعه با اولویت جوانان و زنان انتخاب شده است.

این مسئول با بیان اینکه مطالعات لازم برای اجرای طرح ابرار در ینگی کند انجام شده و اتاق بازرگانی استان در حال آماده سازی این طرح است؛ یادآور شد: طرح ابرار روستای ینگی کند برای ادارات مختلف وظیفه تعیین می شود و خیرین نیز باید با اتاق بازرگانی برای اجرای بهتر این طرح همکاری کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !