چیدمان شب یلدا به همراه گل و میوه


چیدمان شب یلدا به همراه گل و میوه

تاریخچه و پیشینه یلدا به زمان‌های بسیار دور برمی‌گردد و قدمت دقیق آن مشخص نیست برای چه زمانی است.

به گزارش ایسنا ،بنابر اعلام گل وی آی پی، از دوران کودکی تا همین‌الان شب یلدا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شب‌های سال برای ما هست و از این شب به‌عنوان شب چله نیز یاد می‌شود.

شب چله در واقع به اولین شب زمستان گفته می‌شود که طولانی‌ترین شب سال نیز هست.

در این شب همه افراد خانواده یا حتی چند تا خانواده دور سفره شب یلدا جمع می‌شوند و سعی می‌کنند این شب را با شادی و سرور هر چه بیشتر برگزار کنند معمولاً خاطرات خوبی از این شب به یاد داریم.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های این شب سفره شب یلدا هست و بانوان خوش‌ سلیقه ایرانی از دیرباز با خلاقیت خود سفره‌های زیبایی را آماده می‌کنند که پیشنهاد می‌کنیم که از طرح‌های قدیمی استفاده کنید تا جلوه‌ای سنتی به مراسم ببخشد.

برای انتخاب سفره می‌توانید از پارچه‌های ترمه با طرح سنتی مانند بته‌جقه کمک بگیرید.

در سفره شب یلدا بهتر است از عناصر نمادین و سنتی بیشتری استفاده شود، به‌عنوان‌مثال سفره با طرح سنتی، دیوان حافظ و سماور کوچک و زیبا جلوه خاصی دارد.

استفاده از شمع و گل در تزیین سفره طراوت آن را دوچندان می‌کند، میوه‌ها و شیرینی‌جات رنگارنگ باعث می‌شود سفره در عین سادگی زیبا و دوست‌داشتنی به نظر برسد همچنین با گذاشتن قرآن و دیوان حافظ زیبایی سفره تکمیل می‌شود.

چیدمان شب یلدا به همراه گل و میوه

امروزه از گل‌آرایی با گل طبیعی یا مصنوعی در بیشتر مجالس برای تزیین سفره، میز و صندلی، جایگاه کیک و... استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین موارد گل‌آرایی سفره شب یلدا محسوب می‌شود، سفره شب یلدا نیز هر طور که باشد بی‌شک نیاز به گل‌آرایی برای جلوه بیشتر دارد. با ادغام گل‌آرایی و میوه‌آرایی می‌توان زیبایی سفره شب چله را چندین برابر کرد.

ما در گل‌فروشی آنلاین vip محصولات منحصربه‌فردی با گل‌های مختلف و میوه‌های شب یلدا آماده کرده‌ایم تا زیبایی بیشتر به سفره شب یلدا ببخشیم.

در طراحی این محصولات از گل‌های رز، آلسترومریا، میخک و داوودی استفاده‌ شده است.

برای خرید گل و سفارش گل ویژه شب یلدا می‌توانید در فروشگاه VIPSHOP سفارش خود را ثبت کنید.

از بحث سفره‌آرایی که بگذریم میوه و خوراکی‌های شب یلدا خوشمزه‌ترین بحث این شب هست.

میوه‌های مخصوص شب یلدا

اصلی‌ترین میوه شب یلدا انار هست چرا که گذشتگان آن را مایه برکت و باروری می‌دانستند و این تفسیر را به خاطر دانه‌های زیاد آن مطرح کردند و همچنین رنگ قرمزی که دارد نماد خورشید و شادی است. در حقیقت خوردن و وجود انار در سفره شب یلدا به علت اعتقاد به تأثیر جادوی سرایتی آن بوده، به‌طوری‌که با خوردن انار و توسل کردن به آن نیروی باروری و برکت را در خود بالا می‌بردند.

هندوانه: مصرف هندوانه از بروز حملات آسم، سرطان کولون و حتی آرتروز جلوگیری کرده و به علت خواص آنتی‌اکسیدانی مانع بروز برخی از انواع سرطان می‌شود.

انار: این میوه زمستانی دارای خواص بسیار است به‌ نحوی‌ که مصرف یک انار حدود ۱۵ درصد از نیاز افراد را به ویتامین C و دو درصد از نیاز روزانه به آهن را برطرف می‌کند.

چیدمان شب یلدا به همراه گل و میوه

پسته: در پسته مقادیر زیادی آهن و کلسیم است که برای افراد دچار کم‌خونی می‌تواند مؤثر باشد.

بادام: این مغز ازنظر تغذیه‌ای ارزش غذایی بسیاری دارد به‌طوری‌که هر ۱۰۰ گرم از آن حاوی ۲۱ گرم پروتئین بوده و بیشتر از بادام‌زمینی به‌عنوان منبع مناسبی از پروتئین محسوب می‌گردد. به‌علاوه در این مغز در حدود ۲۴۰ میلی‌گرم کلسیم وجود دارد که می‌تواند توسط افرادی که در معرض پوکی استخوان هستند و قادر به مصرف شیر نیستند، استفاده شود.

توت و انجیر: توت یکی از خشکبار مناسب به‌خصوص برای افرادی است که در حال کاهش وزن هستند.

این متن در مورد شب یلدا به پایان رسید. پیشاپیش شب یلدا را به همه دوستداران خورشید تبریک عرض می‌کنیم. شما چه رسوم و آدابی در شب یلدا دارید که در این متن ازقلم‌ افتاده است؟ آن را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان