طرز تهیه دسر با کدو حلوایی با 5 طعم عالی و به یاد ماندنی


کدو حلوایی از خواص فوق العاده ای برخوردار است همین فواید بی شمار آن باعث شده است که از آن در بسیاری از غذا ها از جمله : پوره کدو حلوایی، خورش کدو حلوایی، سوپ کدو حلوایی و…استفاده شود و همچنین در تهیه دسر نیز مورد استفاده قرار گرفته می شود، در ادامه مطلب طرز تهیه دسر با کدو حلوایی را با چند نوع به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. در مطالب گذشته به...

کدو حلوایی از خواص فوق العاده ای برخوردار است همین فواید بی شمار آن باعث شده است که از آن در بسیاری از غذا ها از جمله : پوره کدو حلوایی، خورش کدو حلوایی، سوپ کدو حلوایی و…استفاده شود و همچنین در تهیه دسر نیز مورد استفاده قرار گرفته می شود، در ادامه مطلب طرز تهیه دسر با کدو حلوایی را با چند نوع به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه دسر با کدو حلوایی با 5 طعم عالی و به یاد ماندنی

در مطالب گذشته به شما عزیزان انواع دسر ها از جمله : تارت کدو حلوایی، دسر کدو حلوایی و کیک کدو حلوایی را آموزش دادیم در این مقاله شما را با ۵ طرز تهیه متفاوت دسر با کدو حلوایی آشنا خواهیم کرد.

روش اول: تهیه دسر با کدو حلوایی و شیر

کدو حلوایی: یک کیلو گرم شکر : دو قاشق غذا خوری شیر : دو لیوان نشاسته : چهار قاشق غذا خوری گلاب و زعفران : به مقدار لازم

طرز تهیه دسر با کدو حلوایی و شیر

در روش تهیه دسر با کدو حلوایی و شیر ابتدا کدو حلوایی را پوست گرفته سپس تکه تکه کنید و داخل یک قابلمه همراه با یک لیوان آب اجازه دهید بر روی حرارت ملایم پخته شود تا آب آن کاملا بخار شود.

حالا کدو حلوایی پخته شده را له کرده و به شکل پوره درآورید سپس شیر، شکر و نشاسته را داخل یک قابلمه بریزید و بر روی حرارت معمولی و ملایم قرار دهید و به آن پوره کدو حلوایی را بیافزایید و مرتب شروع به هم زدن کنید تا غلظت آن شبیه به فرنی شود.

در مرحله آخر از طرز تهیه دسر کدو حلوایی می توانید به دسر تان کمی وانیل یا زعفران دم کرده و گلاب اضافه کنید سپس هم بزنید و از روی حرارت بردارید و به صورت داغ داخل ظرف مناسب سرو بریزید و در یخچال قرار دهید سپس روی آن را با خامه فرم گرفته و مغز گردو تزیین نمایید.

طرز تهیه دسر با کدو حلوایی با 5 طعم عالی و به یاد ماندنی

روش دوم: دسر با کدو حلوایی و بیسکوییت

کدو حلوایی: پانصد گرم پودر دارچین : یک قاشق چای خوری پودر هل : یک قاشق چای خوری گلاب : یک دوم پیمانه زعفران ساییده : یک دوم قاشق چای خوری خامه صبحانه : صد تا صد و پنجاه گرم گردوی خرد شده : یک لیوان بیسکوییت پتی پور : به میزان لازم دستور تهیه:

در روش تهیه این نوع دسر ابتدا کدو حلوایی را پوست کنده سپس خرد کنید و اجازه دهید همراه با هل، گلاب و دارچین به مدت ۲۰ دقیقه پخته و نرم شوند.

حالا کدوی پخته شده را با کمک پشت قاشق له نمایید تا به شکل پوره در آیند سپس به آن زعفران بیافزایید و به منظور خنک شدن داخل یخچال قرار دهید.

در مرحله آخر از طرز تهیه دسر با کدو حلوایی حالا در ظرف مناسب سرو یک لایه پوره کدو حلوایی، یک لایه بیسکوییت، یک لایه خامه و یک لایه گردوی خرد شده بریزید سپس اینکار را مجددا تکرار نمایید تا مواد تمام شود.
نکته : در صورتی که تمایل دارید دسر آماده شده را بعدا استفاده کنید بهتر است بیسکوییت را از دستور تهیه آن حذف کنید زیرا بیسکوییت له شده دسر را خیلی شیرین خواهد کرد اما اگر تمایل دارید بلافاصله آن را استفاده کنید بیسکوییت مشکلی ندارد.

طرز تهیه دسر با کدو حلوایی با 5 طعم عالی و به یاد ماندنی

روش سوم: دسر با کدو حلوایی و ماست

پوره کدو حلوایی : چهارصد گرم شکر: یک پیمانه شیر : یک پیمانه ماست : چهارصد و پنجاه گرم پودر ژلاتین : چهارده گرم خامه قنادی : چهارصد و پنجاه گرم زنجبیل : یک چهارم قاشق چای خوری دارچین : یک دوم قاشق چای خوری جوز هندی : یک چهارم قاشق چای خوری روش تهیه:

ابتدا پودر ژلاتین را داخل شیر جوش کوچکی بریزید سپس به آن یک پیمانه شیر اضافه کرده و بر روی حرارت قرار دهید و مرتب هم بزنید و قبل از جوشیدن حرارت را خاموش کنید، بگذارید به مدت پانزده دقیقه بماند تا خنک شود.

حالا کدو حلوایی را به روش های گفته شده در بالا به صورت پوره در آورید سپس به همراه شکر، دارچین، ماست، زنجبیل و جوز هندی داخل ظرف مناسب بزنید و با کمک همزن برقی مواد را هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

در این مرحله از طرز درست کردن کدو حلوایی و ماست به مخلوط به دست آمده خامه قنادی اضافه کنید سپس هم بزنید تا مواد کاملا یک دست شود.

حالا درجه همزن را کم کرده و به مخلوط شیر گرم اضافه کنید سپس به هم زدن ادامه دهید تا مواد یکنواختی به دست آید.

در مرحله آخر از طرز تهیه دسر با کدو حلوایی مخلوط حاصل را داخل ظرف مناسب سرو بریزید سپس داخل یخچال از شب تا صبح قرار دهید و در نهایت پس از بسته شدن دسر روی آن با پودر دارچین، مغز گردو و خامه قنادی تزیین نمایید.

طرز تهیه دسر با کدو حلوایی با 5 طعم عالی و به یاد ماندنی

روش چهارم : دسر با کدو حلوایی پخته

کدو حلوایی : پانصد گرم شیره انگور یا شکر : چهار قاشق غذا خوری کره : چهل گرم زعفران آب کرده غلیظ :دو قاشق غذا خوری پودر دارچین :یک قاشق چای خوری گردوی خرد شده : به میزان لازم مراحل تهیه :
در روش تهیه دسر با کدو حلوایی پخته پوست کدو حلوایی را گرفته سپس دانه های آن را خارج کرده و آن را به شکل مستطیلی به ضخامت دو تا سه سنتی متر برش هید.
حالا کره را داخل تابه بر روی حرارت ملایم ذوب کنید و برش های کدو را به شکل یک لایه داخل تابه قرار دهید.
در این مرحله از طرز تهیه دسر با کدو حلوایی پخته حالا روی کدو ها دم کرده زعفران و شیره انگور بریزید سپس از کنار تابه به آن یک چهارم پیمانه آب اضافه کنید و پس از جوشیدن آب حرارت را کم و اجازه دهید کدو ها به مدت ده دقیقه بر روی حرارت ملایم پخته شوند.

حالا پس از زمان ده دقیقه کدو را برگردانده تا طرف دیگر آن نیز با کره و زعفران ته تابه آغشته شود سپس به مدت ده دقیقه صبر کنید و در صورت نرم شدن کدو ها از روی حرارت بردارید و داخل ظرف مناسب قرار دهید سپس با گردوی آسیاب شده و پودر دارچین تزیین نمایید.

طرز تهیه دسر با کدو حلوایی با 5 طعم عالی و به یاد ماندنی

روش پنجم: دسر با کدو حلوایی و موز

کدو حلوایی خرد شده : یک عدد متوسط موز : سه عدد گردوی خرد شده : یک پیمانه شکر : دو پیمانه دارچین : یک قاشق مربا خوری هل : یک قاشق مربا خوری آب : سه قاشق غذا خوری بیسکوییت ساده : ۲۰ عدد پودر پسته و نارگیل : به میزان لازم نحوه تهیه :

پوست کدو حلوایی را گرفته سپس به همراه یک پیمانه آب و شکر اجازه دهید بپزید سپس به شکل پوره در آورید و حال موزه رنده شده را به کدو حلوایی پوره شده بیافزایید و مخلوط نمایید.

در این مرحله از طرز تهیه کدو حلوایی یک پیمانه شکر را به همراه سه قاشق آب داخل ظرفی ریخته سپس اجازه دهید بر روی حرارت بجوشد تا به رنگ قهوه ای کم رنگ در آید.

حالا کارامل آماده شده را به کدو موز اضافه نمایید سپس داخل یک قالب سلفون بگذارید و روی آن بیسکوییت ها را کنار هم بچینید سپس مخلوط موز، کدو و کارامل را بر روی بیسکوییت ها بریزید و در نهایت گردو، هل و دارچین را بر روی آن قرار دهید.

این مراحل را به صورت چند لایه تکرار کنید به گونه ای که لایه آخر باید از مخلوط کدو مو مواد باشد، حال سلفون را بر روی مواد بپیچید و اجازه دهید قالب به مدت یک ساعت داخل یخچال بماند.

پس از خارج کردن قالب از داخل یخچال مواد را به داخل ظرف مناسب برگردانید در این حالت بیسکوییت های ته قالب لایه رویی می شوند سپس با پودر پسته و نارگیل تزیین نمایید، نوش جان.

طرز تهیه دسر با کدو حلوایی با 5 طعم عالی و به یاد ماندنی

امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشید و به خوبی توانسته باشیم طرز تهیه انواع دسرها با کدو حلوایی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز