قیمت نیم سکه به 2350000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/9/25


قیمت نیم سکه به 2350000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/9/25

قیمت طلا و سکه در بازار امروز با توجه به افت نسبی بهای جهانی طلا و افزایش نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت نیم سکه به دو میلیون و 350 هزار تومان رسید. نوشته قیمت نیم سکه به 2350000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/9/25 اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا امروز دوشنبه در بازارهای جهانی تحت تاثیر توافق آمریکا و چین و افت تقاضا نسبت به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های امن به طور نسبی کاهش یافت و به ۱۴۷۵ دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، بازارهای سهام آسیایی در معاملات روز دوشنبه از توافق بزرگترین اقتصادهای جهان که اعمال تعرفه‌های جدید روی واردات کالا را معلق کرد، استقبال کرده و صعود کردند.

به گفته بنجامین لو، تحلیلگر شرکت “فیلیپ فیوچرز”، سرمایه گذاران پس از اعلام فاز اول توافق تجاری، به میزان فزاینده‌ای ریسک پذیر شده اند و این موضوع قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار داده است. البته افت ارزش دلار از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب کاهش پیدا کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر کرد.

رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا روز یکشنبه اظهار کرد که این توافق صادرات آمریکا به چین را در دو سال آینده تقریبا دو برابر می‌کند و با وجود نیاز به ترجمه و بازبینی متن سند، تقریبا تمام شده تلقی می‌شود.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی تریدر، فاز اول توافق مطابق انتظارات بازار نبود و احتمالا برای احیای کامل اعتماد تجاری یا بهبود معنی‌دار صادرات یا سرمایه گذاران، کافی نخواهد بود. معامله‌گران اکنون به مسیر طولانی رسیدن به فاز دوم توافق تجاری معطوف شده‌اند و بنابراین طلا همچنان می‌تواند تحت تاثیر تشدید تنشهای تجاری صعود کند.

قیمت طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۵ درصد رشد کرده که عمدتا تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، آمار که روز جمعه در آمریکا منتشر شد نشان داد خرده فروشی در نوامبر کمتر از حد مطلوب رشد کرده است زیرا آمریکایی‌ها با وجود بهبود وضعیت بازار کار، میزان هزینه را کاهش دادند.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۰۹/۲۵ تا ساعت ۱۸، ۱۲,۶۹۵ تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۲۶۰۰ تومان و ۱۲۷۰۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز ۱۳,۹۰۴ تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را ۴۶۷۵ تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۳۸۰۰ تومان و ۱۳۹۰۰ تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و ۴۷۰ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۵۴ هزار و ۸۲ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان و ۹۰۰ هزار تومان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!