مرور کوتاه تاریخچه بازی های لیورپول مقابل تیم های اسپانیایی به بهانه تقابل این تیم با اتلتیکو مادرید


مرور کوتاه تاریخچه بازی های لیورپول مقابل تیم های اسپانیایی به بهانه تقابل این تیم با اتلتیکو مادرید

نگاهی کوتاه به عملکرد لیورپول در مقابل تیم های اسپانیایی.

طرفداری - لیورپول در دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا باید با اتلتیکو مادرید بازی کند. با توجه به اختلاف امتیازی ایجاد شده در لیگ، لیورپول با خیال راحت تری به فکر دفاع از عنوان قهرمانی خود درلیگ قهرمانان خوهد بود. به همین بهانه مروری خواهیم داشت بر تقابل های قبلی قرمزها با تیم های اسپانیایی. ابتدا مرور چند نکته و سپس نگاهی کوتاه به نتایج گذشته لیورپول برابر تیم های اسپانیایی.

لیورپول در مجموع تاکنون 37 بار با تیم های اسپانیایی در رقابت های مختلف اروپایی بازی کرده است که حاصل آن 14 برد، 12 شکست و 11 تساوی بوده است. در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه های اروپا هم لیورپول آمار 8 برد، 5 شکست و 6 تساوی را ثبت کرده است. لیورپول تاکنون 4 بار در مراحل حذفی(قبل از بازی فینال) به صورت رفت و برگشتی در جام باشگاه های اروپا / لیگ قهرمانان اروپا با تیم های اسپانیایی رو به رو شده است که هر 4 بار با صعود لیورپول به دور بعد همراه بود. در مجموع مسابقات اروپایی لیورپول در مراحل حذفی(به صورت رفت و برگشتی) 9 بار موفق به حذف تیم های اسپانیایی شده است و فقط 2 بار(یک بار در جام یوفا و یک بار در اینترسیتیز فیرز کاپ) توسط تیم های اسپانیایی حذف شده است که یک بار آن با قانون شیر یا خط بوده است. والنسیا در بین تیم های اسپانیایی بهترین آمار را در مقابل لیورپول دارد، خفاش ها در 4 بازی برای لیورپول 2 برد و 2 تساوی گرفته اند. برد 6-0 برابر رئال سوسیداد در سال 1976 در جام یوفا بهترین برد لیورپول در برابر تیم های اسپانیایی بوده است. باخت 3-0 برابر رئال در سال 2015 و نتیجه مشابه برابر بارسا در سال 2019 بدترین باخت های لیورپول در برابر تیم های اسپانیایی بوده است.

جام باشگاه های اروپا / لیگ قهرمانان اروپا

مرور کوتاه تاریخچه بازی های لیورپول مقابل تیم های اسپانیایی به بهانه تقابل این تیم با اتلتیکو مادرید لیورپول 1-0 رئال مادرید، فینال جام باشگاه های اروپا سال 1981

فصل 1980/81: تیم باب پیزلی که با شکست دادن پالوسورا و آبردین و زسکا صوفیه و بایرن مونیخ به فینال رسیده بود، در فینال رئال مادریدی را در مقابل خود داشت که پس از 15 سال دوباره طعم حضور در فینال را چشیده بود. تیم کرکس ها که فقط قهرمانی اروپا را در ویترین کم داشت نتوانست ماشین جنگی پیزلی در دهه هفتاد و هشتاد را متوقف کند و لیورپول با تک گل آلان کندی برنده شد و در پارک دو پرنس جام قهرمانی را بالای سر برد.

فصل 1983/84: لیورپول بعد از اینکه در دور اول تیم اودنسه را شکست داد، در دور دوم هم پس از اینکه در زمین بیلبائو یک تساوی بدون گل گرفت در بازی برگشت با تک گل ایان راش به پیروزی رسید.

فصل 2001/02: لیورپول در دور دوم گروهی با بارسلونا همگروه شد، این دو تیم دو بار با هم بازی کردند که یک بار با برد 3-1 بارسلونا به پایان رسید و بازی دیگر هم با تساوی بدون گل.

فصل 2004/05: لیورپول که در پایان جام با به یاد ماندنی ترین کامبک تاریخ لیگ قهرمانان اروپا میلان را شکست داد و قهرمان شد، در دور گروهی با دپورتیوو لاکرونیا همگروه بود که در انگلیس با این 0-0 مساوی کرد ولی در اسپانیا 1-0 برنده شد.

فصل 2005/06: مدافع عنوان قهرمانی مثل سال قبل یک تیم اسپانیایی را هم در گروه خود داشت و مثل سال قبل یک برد و یک تساوی از این تیم گرفت. لیورپول در سویل رئال بتیس را 2-1 شکست داد و در آنفیلد 0-0 مساوی کرد.

فصل 2006/07: بارسلونا برای سومین بار در مراحل حذفی مسابقات اروپایی توسط لیورپول حذف شد. بارسا با وجود برد 1-0 در آنفیلد در بازی برگشت، به دلیل باخت 2-1 در زمین خودش و گل زده کمتر در خانه حریف حذف شد. لیورپول تا فینال پیش رفت اما میلان انتقام سال 2005 را از این تیم گرفت.

فصل 2008/09: اولین تقابل های لیورپول با اتلتیکو مادرید، در دور گروهی این دو تیم با هم همگروه شدند که هر دو بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید.

لیورپول در دور یک هشتم نهایی با رئال مادرید قهرمان فصل قبل لالیگا رو به رو شد، بعد از برد 1-0 در سانتیاگو برنابئو، لیورپول در دیداری فراموش نشدنی با بریس استیون جرارد کهکشانی ها را با 4 گل در آنفیلد در هم کوبیدند و به دور بعد صعود کردند.

فصل 2014/15: پس از سه شکست متوالی در تقابل های قبلی، رئال مادرید بالاخره موفق به شکست دادن لیورپول شد و به بهترین شکل ممکن هم این کار را انجام داد، لیورپول در شبی نا امید کننده 3-0 در آنفیلد مغلوب رئال شدند، بازی برگشت در دور گروهی هم با برد 1-0 رئال به پایان رسید. لیورپول در نهایت نتوانست از گروه خود صعود کند.

فصل 2017-18: سویا که دو سال قبل اجازه نداد کلوپ اولین جامش را با لیورپول دشت کند در دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا بازهم این تیم را اذیت کرد و در هر دو بازی از لیورپول امتیاز گرفت. تساوی های 2-2 در آنفیلد و 3-3 در سویل حاصل دو بازی این دو تیم در دور گروهی بود.

روند نامطلوب لیورپول در مقابل تیم های اسپانیایی در فینال مقابل رئال مادرید ادامه داشت، بد بیاری های کلوپ در این بازی غیرقابل شمارش بود، از مصدومیت محمدصلاح تا اشتباهات بچه گانه کاریوس. لیورپول فینال را 3-1 به رئال مادرید باخت تا نتواند نوار قهرمانی های پیاپی زیدان را پاره کند.

فصل 2018/19: قهرمانی ششم لیورپول در فصلی که احتمالا نیمه نهاییش برای هواداران این تیم از فینالش به یاد ماندنی تر بود. بارسلونا بازی رفت را 3-0 برد، لیورپول با انبوهی از بازیکنان مصدوم در بازی برگشت در شبی که اوریگی و واینالدوم هرکدام دو گل زدند با چهارگل بارسلونا را شکست داد و به فینال رسید.

جام یوفا / لیگ اروپا

مرور کوتاه تاریخچه بازی های لیورپول مقابل تیم های اسپانیایی به بهانه تقابل این تیم با اتلتیکو مادرید فینال دراماتیک جام یوفا سال 2001 بین تیم های لیورپول و آلاوز

فصل 1975/76: لیورپول پس از اینکه دردور اول هیبرنیان را حذف کرد، در دور دوم به مصاف رئال سوسیداد رفت و این تیم را در هم کوبید. بازی رفت دو تیم در زمین سوسیداد با نتیجه 3-1 به نفع لیورپول به پایان رسید و بازی برگشت در آنفیلد هم با برد قاطع 6-0 لیورپول همراه بود.

شاگردان باب پیزلی در نیمه نهایی بارسلونا را در مقابل خود داشتند. قرمزها موفق شدند آبی اناری ها را در خانه خودشان با تک گل جان توشاک شکست دهند و بازی برگشت هم در آنفیلد با تساوی 1-1 همراه بود تا لیورپول به فینال صعود کند و در نهایت قهرمان جام یوفا سال 76 شود.

فصل 1998/99: بازی رفت دو تیم در آنفیلد با تساوی بدون گل به پایان رسید و بازی برگشت در مستایا هم مساوی شد، با این تفاوت که 2-2 مساوی شد و لیورپول با قانون گل زده درخانه حریف به مرحله بعد رفت.

در دور سوم هم لیورپول با یک تیم اسپانیایی دیگر رو به رو شد اما اینبار نتیجه موفقیت آمیز نبود، قرمزها با دو باخت (3-1 در اسپانیا و 1-0 در آنفیلد) مغلوب سلتاویگو شدند و حذف شدند.

فصل 2000/01: لیورپول با هدایت ژرارد هولیه در این فصل قهرمان جام حذفی، جام یوفا و لیگ کاپ شد. در نیمه نهایی جام یوفا، لیورپول پس از 25 سال مجددا با بارسلونا بازی کرد، بازی رفت دو تیم بدون گل مساوی شد اما در بازی برگشت لیورپول 1-0 برنده شد و فینالیست شد.

در بازی فینال که شاید بتوان آنرا به یاد ماندنی ترین فینال تاریخ جام یوفا دانست، لیورپول 5-4 دپورتیوو آلاوز را شکست داد و قهرمان جام یوفا شد. لیورپول تا پایان نیمه اول 3-1 از حریف اسپانیایی جلو افتاد، آلاوز در کمتر از ده دقیقه از آغاز نیمه دوم بازی را به تساوی کشاند. رابی فاولر دقیقه 73 گل چهارم لیورپول را زد اما دو دقیقه قبل از پایان 90 دقیقه آلاوز بازهم به بازی برگشت. در حالیکه همه منتظر بودند کار به ضربات پنالتی بکشد گل به خودی گلی مجددا لیورپول را جلو انداخت و این بار دیگر آلاوز فرصتی برای جبران نداشت.

فصل 2002/03: لیورپول در دور گروهی با والنسیا همگروه شد، قرمزها در مستایا 2-0 و در آنفیلد 1-0 نتیجه را واگذار کردند.

فصل 2009/10: لیورپول در دو بازی مقابل اتلتیکو مادرید یک شکست و یک پیروزی کسب کرد. باخت 1-0 در مادرید و برد 2-1 در لیورپول، لیورپول در نهایت در گروه خود سوم شد و نتوانست به دور بعد صعود کند.

فصل 2015/16: یورگن کلوپ با ورود به لیورپول این تیم را در همان چند ماه اول فینالیست لیگ اروپا کرد، لیورپول در نیمه نهایی بعد از باخت 1-0 برابر ویارئال، در بازی برگشت با سه گل زیردریایی ها را شکست داد و فینالیست شد اما در فینال آلبرتو مورنو یکی از بدترین بازیهای عمرش را به نمایش گذاشت تا با اشتباهات مهلک او لیورپول بازی را 3-1 به سویا ببازد.

اینترسیتیز فیرز کاپ

فصل 1968/69: لیورپول با هدایت بیل شنکلی در دور اول مسابقات با اتلتیک بیلبائو رو به رو شد، لیورپول بازی رفت در زمین بیلبائو را بانتیجه 2-1 واگذار کرد اما در بازی برگشت با دو گل کریس لاولر و امیلین هیوز در مقابل تک گلی که دریافت کرد با همان نتیجه بیلبائو را شکست داد که بر اساس قوانین آن زمان پس از تساوی در مجموع دو بازی رفت و برگشت کار به شیر یا خط کشید که بیلبائو به مرحله بعد رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!