سه هزار تن شکر در بازار خراسان رضوی توزیع می‌شود


سه هزار تن شکر در بازار خراسان رضوی توزیع می‌شود

مشهد-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: به منظور تنظیم توزیع شکر و کنترل قیمت آن، سه هزار تن از این محصول وارد بازار استان می‌شود که از این میزان هزار و 500 تن در شهرستان‌های استان و باقی آن نیز در مراکز عرضه شهر مشهد توزیع خواهد شد.

علی رسولیان روز دوشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی افزود: همچنین عرضه گوشت قرمز به نرخ تعاونی اتحادیه و عرضه مستقیم این محصول با قیمتهای کمتر از متوسط بازار آزاد نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت ۱۳ قلم کالا در بازار خراسان رضوی طی بازه زمانی ‌۲۳ آبان تا ۲۳ آذرماه گذشته، به طور متوسط ۱۴ درصد کاهش یافته، قیمت ۳۱ قلم کالا افزایش یافته و قیمت ۹ قلم کالا تغییری نداشته است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در مجموع نرخ برخی از اقلام مانند گوشت مرغ، سیب درختی، پرتقال، نارنگی، موز، گوشت گوسفندی و گوشت گاوی در استان از نرخ متوسط کشوری پایین‌تر است.

رسولیان با اشاره به پیگیری سهمیه بنزین برای آموزشگاههای رانندگی و آژانس‌های مسافری داخل شهر گفت: این موضوع برای تاکسی تلفنی‌ها، مراکز آموزش رانندگی و همچنین رانندگانی که در مسیرهای روستایی تردد می‌کنند اما هنوز از سهمیه بنزین برخوردار نشده‌اند در پایتخت پیگیری و تخصیص این سهمیه شتاب می گیرد.

وی با اشاره به طرح ساماندهی کشتارگاه‌های دام در واحدهای کشتار و میادین دام خراسان رضوی گفت: اجرای این طرح می‌تواند به طور ویژه بر بحث فاصله قیمتی دام، از زمانی که از دامدار خریداری شده تا زمانی که این دام وارد بازار و میادین دام می‌شود اثرگذار باشد به نحوی که هم دلالان حذف می‌شوند و هم قیمت دام کاهش می‌یابد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در چارچوب اجرای طرح حمایتی خرید زعفران در استان، بیش از ۵۲ تن زعفران خریداری شده که از این میزان ۲۷ تن آن به انبارهای استان حمل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق