بازدید رئیس جمهوری قرقیزستان از مسجد جامع «شیخ زاید»


بازدید رئیس جمهوری قرقیزستان از مسجد جامع «شیخ زاید»

رئیس جمهوری قرقیزستان و جمعی از همراهان از مسجد «شیخ زاید» ابوظبی بازدید کردند. این مسجد از جاذبه‌های گردشگری امارات متحده عربی به شمار می‌رود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «راصد»، سورونبای ژینبیکوف، رئیس جمهوری قرقیزستان به همراه «حسین بن ابراهیم الحمادی»، وزیر تربیت و آموزش، «سعید مطر القمزی»، سفیر غیرمقیم در قرقیزستان و جمعی از مسوولان برجسته قرقیزستان از مسجد جامع «شیخ زاید» در ابوظبی امارات بازدید کردند.

این بازدید در راستای سفر رسمی رئیس جمهور قرقیزستان به امارات صورت گرفته است.

دکتر یوسف العبیدلی، مدیرکل مرکز مسجد جامع شیخ زاید نیز در این بازدید، رئیس جمهوری و همراهان وی را در سالن این مسجد همراهی و درباره این مسجد به عنوان یک مرکز فرهنگی در تحکیم صلح و همزیستی مسالمت آمیز صحبت کرد.

وی درباره تاریخ تاسیس این مسجد و هنر و زیبایی های معماری اسلامی این مسجد نیز توضیحاتی را ارائه داد.

رئیس جمهوری قرقیزستان همچنین بر سر مزار «شیخ زایدبن سلطان آل نهیان» نیز رفت و برای وی طلب مغفرت کرد و گفت: شیخ زاید سهم زیادی در تحکیم صلح و همزیستی در میان ملت های جهان داشته است.

در پایان این بازدید، مدیرکل مرکز مسجد جامع شیخ زاید یک نسخه از کتاب «فضائات من نور» را که چاپ این مرکز و دارای تصاویری زیبا از این مسجد است به رئیس جمهوری قرقیزستان هدیه داد.

گفتنی است، مسجد شیخ زاید در شهر ابوظبی یکی از نقاط دیدنی امارات متحده عربی به ‌شمار می رود. نام این مسجد از «شیخ زاید بن سلطان آل نهیان» گرفته شده‌ که بنیان‌گذار و نخستین رئیس کشور امارات بوده و در همین مسجد دفن شده‌ است.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا