معرفی 5 خودروی رالی برتر تاریخ پورشه


معرفی 5 خودروی رالی برتر تاریخ پورشه

پاریس داکار، رالی ترنس سیبری، رالی قهرمانی آلمان و رالی سفری جزو مسابقات مشهوری هستند که می‌توان حضور پورشه در آن‌ها را به یاد آورد. این خودروساز خوش‌نام به منظور گرامی داشت تاریخچه رالی درخشان اما کمتر دیده شده خود تصمیم گرفته تا 5 خودروی رالی برتر خود را به ما معرفی کند. پورشه برای... The post معرفی 5 خودروی رالی برتر تاریخ پورشه appeared...

پاریس داکار، رالی ترنس سیبری، رالی قهرمانی آلمان و رالی سفری جزو مسابقات مشهوری هستند که می‌توان حضور پورشه در آن‌ها را به یاد آورد. این خودروساز خوش‌نام به منظور گرامی داشت تاریخچه رالی درخشان اما کمتر دیده شده خود تصمیم گرفته تا 5 خودروی رالی برتر خود را به ما معرفی کند.

معرفی 5 خودروی رالی برتر تاریخ پورشه

معرفی 5 خودروی رالی برتر تاریخ پورشه


پورشه برای آغاز این است مدل قهرمان پاریس داکار 1984 یعنی 911 افسانه‌ای را معرفی کرده است. این خودروی اسطوره‌ای اولین مدل 911 بوده که از سیستم چهار چرخ محرک سود برده و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به سیستم تعلیق با ارتفاع بیشتر، لاستیک‌های بزرگ‌تر، تجهیزات آفرود و یکی از بهترین پوشش‌های بدنه‌ی خودروهای مسابقه‌ای اشاره داشت. این پورشه که با نام 953 نیز شناخته می‌شود به‌طور خاص برای رالی پاریس داکار تولید شده بود.

معرفی 5 خودروی رالی برتر تاریخ پورشه
خودروی بعدی پورشه کاین S ترنس سیبری است. ژرمن‌ها می‌خواستند ثابت کنند شاسی‌بلند جدید کاین 2008 استحکام کافی برای روبرو شدن با شرایط سخت آفرود را داشته و بنابراین با خودرویی ارتقا یافته وارد این مسابقات شدند. کاین توانست در این مسابقات پیروز شود و دومین بار در سال 2009 نیز به رتبه ششم دست یابد. این خودروی مسابقه‌ای از قطعات پرفورمنس کاین S و GTS سود برده بود.

معرفی 5 خودروی رالی برتر تاریخ پورشه
پورشه 924 GTS که باعث معرفی پیشرانه‌های توربو به دنیای خودروهای رالی شد دیگر محصول معرفی شده توسط این برند است. همین خودرو برای همیشه مسابقات را تغییر داد. به لطف پیشرانه‌ای قدرتمند، این خودروی ویژه توانست به راحتی قهرمان مسابقات رالی آلمان شود.

معرفی 5 خودروی رالی برتر تاریخ پورشه
سافاری 911 به خاطر دلایلی خوب یک نماد برای رالی محسوب می‌شود. این مسابقات دارای برخی از خشن‌ترین مسیرها بوده و هر خودرویی که بتواند از خط پایان عبور کند توانایی‌های بالای خودش را نشان داده است. متأسفانه از دو سافاری 911 یکی از آن‌ها با اکسل عقب شکسته مواجه شد و تیم پورشه مجبور به تعمیر آن شد. به این ترتیب سافاری 911 رتبه‌های دوم و سوم را به دست آوردند و جالب آنکه پورشه تنها تیمی بود که دو خودرواش توانستند از خط پایان عبور نمایند.

معرفی 5 خودروی رالی برتر تاریخ پورشه
پورشه 911 GT3 رالی شاید محصولی غیرممکن به نظر آید اما زمانی که خودروی رالی شماره 1 را ببینید این موضوع را خواهید پذیرفت. این 911 GT3 رالی کد 996 عالی به نظر می‌رسد.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق