اقتصاد ایران بیش از 100 میلیارد دلار مبادله دارد


اقتصاد ایران بیش از 100 میلیارد دلار مبادله دارد

جهانگیری گفت: آمریکایی‌ها گفتند هیچ سیستم بانکی نباید با ایران همکاری کند، اما هم اکنون اقتصاد ایران بیش از 100 میلیارد دلار مبادله دارد.

اقتصاد ایران بیش از 100 میلیارد دلار مبادله داردبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در دومین همایش ملی ایثار اجتماعی اظهار کرد: باید بدانیم ایران به فرهنگ ایثارگری احتیاج دارد و هرچه از آثار ایثار اجتماعی بگوییم به قوام جامعه ایران کمک کرده‌ایم.

وی ادامه داد: مفهوم ایثار و فداکاری در دوران انقلاب به صورت عملی اجرا شد و مردم ایران آثار و برکات آن را در لحظه لحظه زندگی خود دیدند.

جهانگیری گفت: آنجایی که تهدیدات علیه یک کشور افزوده می‌شود، تعداد بیشتری می‌خواهند قدم در میدان بگذارند تا جامعه آن‌ها سربلند بماند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه هرچه به تاریخ انقلاب نزدیک می‌شویم ایثار بیشتر می‌شود، گفت: در دوران مبارزه با استکبار، مردم آرمان‌های خود را دنبال می‌کردند و امام (ره) در صدر ایثارگری بود.

بیشتر بخوانید: فرهنگ ایثار و شهادت فرا زمانی و مکانی است

وی ادامه داد: هر زمان که احتیاج بود خطری پذیرفته شود، امام(ره) و یاران ایشان خطر کردند، پس از هر بار ملاقات احساس می‌شد شرایط روشنی برای آینده وجود دارد؛ مرحوم هاشمی رفسنجانی قبل انقلاب از سوی امام(ره) به سفر خارجی رفته بودند و آنجا به او گفتند: «اگر به ایران برگردی شما را اعدام می‌کنند»، سپس او در فرودگاه دستگیر شد و کار او برای انقلاب ثمربخش بود.

جهانگیری تصریح کرد: در جنگ تحمیلی، ملت ایران درخشیدند و اقداماتی انجام دادند که تنها چند مورد اندک فقط در تاریخ و داستان‌ها نوشته شده است، اما ایرانیان از جمله بسیاری از دانش آموزان، دانشجویان و جوانان در طول هشت سال دفاع مقدس ایثارگری‌هایی از خود نشان دادند که بی مانند است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: ۲۳۹ هزار شهید موضوع بسیار مهمی است، اما عده‌ای سعی می‌کنند همواره چیزی لق لق زبان آن‌ها باشد، اما خانواده شهدا کاری کردند که باید بدون هیچ موردی به آینده منتقل شود.

وی گفت: نه تنها در دوران جنگ، بلکه طی ۴۰ سال پس از انقلاب نیز صحنه‌های متعددی رخ داد که مردم ایران از خود دفاع کردند.

جهانگیری گفت: در برخی از مواقع مردم ایران به صورت مظلومانه از خود دفاع کردند، آمریکا به تنهایی ارتشی با ویژگی‌های خاص است و کشور‌های مختلف از او حساب می‌برند، اکنون آمریکا علیه ملت ایران اعلام جنگ اقتصادی کرده است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: دولت آمریکا خود گفته که می‌خواهد به مردم ایران فشار وارد کند تا نظام از طرف مردم سقوط کند و آن‌ها فکر می‌کردند در بهمن ۹۷ ایرانیان چهلمین سالگرد انقلاب را نمی‌بینند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها از تمام توان خود برای از بین بردن اقتصاد ایران استفاده کردند و هر کاری که می‌توانستند علیه ملت ایران انجام دادند، حتی به کشور‌های دوست ما مانند چین، روسیه و ترکیه هم فشار وارد کردند و آن‌ها از انجام کار اقتصادی با ما طفره رفتند و نفت ما را نخریدند.

جهانگیری گفت: من هیچگاه فکر نمی‌کردم کشوری مستقل مانند هند هم از آمریکا تبعیت کند و از ما نفت نخرد.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: ایثارگران جوان ایران روش‌هایی طراحی کردند و نگذاشتند که آمریکایی‌ها به هدف خود برسند، البته گفتند این روش حائز نیست، زیرا آمریکا به دنبال راهی برای ضربه زدن است.

وی با اشاره به تحریم کشتیرانی گفت: هم اکنون بیشتر صادرات و واردات در بندر‌های ایران با دیگر کشور‌ها انجام می‌شود و حتی مقامات آمریکایی به ناخدا کشتی جبل الطارق ایمیل زدند تا او با ایران تبادل نکند.

جهانگیری تصریح کرد: آمریکایی‌ها گفتند هیچ سیستم بانکی نباید با ایران همکاری کند، اما هم اکنون اقتصاد ایران بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار مبادله دارد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال وارد کردن فشار به ایران هستند، گفت: با این وجود ایران روی پای خود ایستاد، برخی از حرف‌های ما تعابیر اشتباه می‌کنند، اقتصاد ایران قرار بود از هم بپاشد، اما این اتفاق نیفتاد. ایرانی دلسوز مردم و کشور است و در هر لباسی که ما گاهی برای آن ناحق قضاوت می‌کنیم وارد میدان شد و با ریسک فراوان کالای مورد نیاز مردم را وارد کردند و اجازه ندادند قحطی به وجود بیاید.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران گفت: در شمال و جنوب ما دریا و ۱۵ کشور اطراف ایران وجود دارد و با این تعداد امکانات می‌توانیم خود را نجات دهیم، مهمترین ایثارگری در این مقطع حساس این است که کاری کنیم تا آمریکا با شکست مواجه شود و حال اگر موفق شویم، در تاریخ سرفرازی ایران ثبت می‌شود؛ این کار شدنی است، اما باید دوام و قوام جامعه حفظ شود و با توسعه فرهنگ ایثار و شهادت می‌توان این امر را محقق کرد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به زلزله کرمانشاه بیان کرد: در زمان وقوع زلزله بسیاری از نیرو‌ها مکررا اطلاع می‌دادند که به سمت جاده نروید، اما مردم برای فداکاری و ایثار به سرپل ذهاب رفتند.

وی تصریح کرد: در این مشکلات حساس است که ملت مفهوم پیدا می‌کند و سیل و زلزله نمونه‌های اساسی و مهم مفهوم هستند.

جهانگیری تصریح کرد: آینده ایران به کمک ایثار محقق خواهد شد و برای اداره کشور باید بتوانیم با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ایثارگری کشور را از پیچ حساسی که روی آن قرار دارد عبور دهیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی