میوه‌فروشان بیشترین تخلفات صنفی را در سبزوار دارند


میوه‌فروشان بیشترین تخلفات صنفی را در سبزوار دارند

سبزوار- ایرنا- رییس اتاق اصناف سبزوار گفت: واحدهای صنفی فعال زیر نظر اتحادیه میوه و تره‌بار در این شهرستان بیشترین تعداد تخلفات صنفی را پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین داشته‌اند.

علی کیانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا شمار پرونده‌های تشکیل شده پیرامون تخلفات صنفی را پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی بیشترین در سبزوار ۱۶۳ فقره اعلام و بیان کرد: تخلف گرانفروشی بیشترین موضوع این پرونده‌ها بوده که اکثر آنها را فعالان حوزه عرضه میوه و تره‌بار ‌در این شهرستان مرتکب شده‌اند.
وی بدون ذکر آمار تشریحی افزود: پس از فروشندگان میوه و تره‌بار در سبزوار واحدهای صنفی عرضه مواد غذایی، پوشاک، کیف و کفش بیشترین تعداد تخلفات را شامل گرانفروشی و نصب نکردن نرخ بر کالاها داشته‌اند.

رییس اتاق اصناف سبزوار ادامه داد: ارزش اقتصادی ۱۶۳ پرونده تخلف صنفی تشکیل شده در این شهرستان ۶۰۰ میلیون ریال است که پرونده آنها برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شده است.
وی گفت: ۱۲ گروه بازرسی با کمک اداره صنعت، معدن و تجارت و بسیج اصناف همه روزه در حال پایش وضعیت بازار و نظارت بر نرخ اجناس به ویژه کالاهای اساسی در سبزوار هستند.
کیانی افزود: در چارچوب فعالیت شبانه‌روزی بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف سبزوار، سامانه تلفنی ۱۲۴ نیز آماده دریافت شکایتها گزارشهای مردمی از تخلف در عرضه کالا و خدمات است.
۱۷ هزار واحد صنفی زیر نظر ۴۲ اتحادیه در سبزوار فعالیت دارند.
مرکز شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تزیین غذا برای مدرسه و جشنواره غذای سالم