فرماندار بیله‌سوار خواستار ایجاد سایت مدیریت واحد پسماند برای چهار شهرستان مغان شد


فرماندار بیله‌سوار خواستار ایجاد سایت مدیریت واحد پسماند برای چهار شهرستان مغان شد

اردبیل - ایرنا- فرماندار بیله‌سوار با تاکید بر راه‌اندازی سایت‌های منطقه‌ای دفع پسماند، پیشنهاد کرد سایت بازیافت زباله و مدیریت واحد پسماند برای چهار شهرستان در منطقه مغان ایجاد شود.

حسن قبادی روز سه‌شنبه در نشست شهرداران پارس‌آباد، بیله‌سوار ، گرمی و اصلاندوز مغان و نیز سرمایه‌گذار طرح مدیریت پسماند و بازیافت زباله در منطقه گفت: سیاست سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور راه‌اندازی سایت‌های منطقه‌ای برای دفع زباله است.

وی افزود: با توجه به استقبال شهرداران منطقه از این طرح در اولین فرصت بازدیدی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و نمایندگان استانداری اردبیل از هر چهار شهرستان مغان صورت گرفته و پس از تایید سایت مورد نظر، در گام اول مطالعات جامع موضوع عملیاتی خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط زیست محیطی هر منطقه باید اقدامات لازم را برای حفاظت از محیط زیست تجویز نمود و در بحث ساماندهی پسماند نیز مدیریت تولید، جمع آوری و بازگشت زباله به چرخه طبیعت سه اصل مهم در فرایند پسماند است.

فرماندار بیله سوار گفت: افزایش جمعیت انسانی، عامل نابودی طبیعت نیست بلکه استفاده نادرست از منابع طبیعی از جمله آب و خاک به محیط زیست آسیب وارد می‌کند و برای پیشگیری از مشکلات زیست محیطی لازم است آموزش‌های لازم از سوی دستگاه‌های متولی به مردم ارائه شود.

آمارها حکایت از آن دارد که در جهان روزانه به‌طور متوسط بیش از ۵.۳‌میلیون تن زباله تولید می‌شود، آلمانی‌ها با ۹۰‌هزار تن یکی از کشورهای رکوددار در تولید زباله هستند اما ۸۰‌درصد این زباله‌ها بازیافت می‌شوند، این در حالی است که ایران تنها پنج درصد از ۴۰‌هزار تن زباله تولیدی‌ خود را روزانه بازیافت می‌کند و ۹۵‌درصد آن راهی طبیعت و کوه و دشت می‌شود.

مدیریت پسماند یکی از ضروری‌ترین محورهای توسعه پایدار محسوب می‌گردد. تولید انواع پسماند در زندگی انسان‌ها امری اجتناب ناپذیر بوده و عدم توجه کافی به این موضوع می تواند تاثیر زیادی در تخریب محیط زیست و طبیعت داشته باشد.

مدیریت پسماند به عواملی همچون تولید،جمع آوری، حمل و نقل، دفع و بازیافت آن بستگی دارد بنابراین محدوده مدیریت این مقوله بسیار وسیع و متغیر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن