ظرفیت ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی تکمیل شد


ظرفیت ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی تکمیل شد

اراک – ایرنا – مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ظرفیت ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در 16 شهر این استان در مرحله اول تکمیل و سایت آن بسته شد.

«احمد مرزبان» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سایت ثبت‌نام روز سه‌شنبه ساعت ۱۰ باز و ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه با تکمیل ظرفیت بسته شد.

وی اظهار داشت: تامین زمین در اولویت برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن است و مرحله دوم ثبت نام با فراهم شدن زمین اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ثبت‌نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در بخش ششم مرحله اول در استان مرکزی بر اساس ظرفیت های مشخص شده آغاز شد.

مرزبان افزود: کرد: برای متقاضیان شهرهای شهرستان های اراک، شازند و خمین علاوه بر شهر خودشان (در صوت وجود ظرفیت)، امکان ثبت نام در شهر جدید مهاجران نیز فراهم شد.

وی اظهار داشت: برای متقاضیان مناطق شهری اراک، دلیجان و محلات، علاوه بر شهر خودشان (در صورت وجود ظرفیت)، امکان ثبت نام در شهر جدید امیرکبیر نیز وجود داشت.

وی اضافه کرد: مشمولان این مزیت متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از ابتدای سال ۱۳۸۴ به بعد هستند و باید از ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد و یا در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن) فرم ‹‹ج›› متقاضیان سبز باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی تأهل و یا سرپرست خانوار، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، دارای حداقل پنج سال سابقه سکونت سال‌های اخیر در شهر مورد تقاضا، در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل پنج سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر، نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه) و توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن (مازاد بر تسهیلات بانکی) از دیگر شرایط واگذاری این مهم است.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک‌میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

طرح اقدام ملی مسکن به صورت دوره‌ای در تمامی استان‌های کشور اجرا می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...