یک هزار و 928 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در گیلان معدوم شد


یک هزار و 928 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در گیلان معدوم شد

رشت - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از کشف، توقیف و معدوم سازی یک هزار و 928 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در آبان ماه امسال در این استان خبر داد.

فردین مهرابیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آبان ماه امسال در راستای اجرای نظارت و کنترل بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع ، فروش و حمل و نقل مواد خوراکی و آشامیدنی، ۹ هزار و ۶۹۷ مرکز تهیه و توزیع مواد خوراکی، آشامیدنی و اماکن عمومی توسط کارشناسان حوزه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مورد بازدید قرار گرفت.

وی با بیان این که در این مدت ۱۳۷ مورد از متصدیان متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: ۳۰۵ مورد اخطار نواقص بحرانی و غیر بحرانی و ۴۷ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی نیز به علت عدم رفع نواقص بهداشتی، برابر ضوابط تعطیل شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان خاطر نشان کرد: در این مدت، ۸۲۰ مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی و ۲۷ هزار و ۵۲۲ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی و یک هزار ۱۳۶ مورد نمونه میکروبی آب نیز انجام شده است.

وی بیان داشت: ۴۰ مورد بازرسی از بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی، ۱۴۳ مورد بازدید مشترک با سایر ادارات، بازدید از ۴۰ مرکز پرتو پزشکی دولتی و خصوصی از دیگر اقدامات از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در ماه گذشته است.

مهر و موم یک موسسه پوست و زیبایی غیرمجاز در رشت

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان به ایرنا گفت: یک موسسه پوست و زیبایی غیر مجاز به دلیل دخالت در امور درمانی انجام اعمال جراحی توسط فرد غیر پزشک در رشت پلمب شد.

مازیار محمدی افزود: در بازدید تیم بازرسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان و کارشناس سازمان تعزیرات حکومتی از یک موسسه پوست و زیبایی غیر مجاز در رشت، این مرکز به دلیل فعالیت بدون داشتن مجوز های لازم و دخالت در امور درمانی توسط فردی غیرپزشک و عدم رعایت موازین بهداشتی و اعمال جراحی غیر مجاز پلمب و پرونده برای اقدام قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)