توسعه روستایی؛ عامل اصلی مهاجرت معکوس


توسعه روستایی؛ عامل اصلی مهاجرت معکوس

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: توسعه روستایی، راهکاری برای نگه‌داشت جمعیت در روستاها و مهاجرت معکوس است.

سجاد صنعتی‌منفرد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اینکه نقش روستاها در توسعه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و افزایش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نقشی محوری داشته و فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌ویژه در حوزه عمران روستایی و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در راستای توانمندسازی روستاییان و تقویت زیرساخت‌ها در روستاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این مسئول با بیان اینکه توسعه روستایی راهبردی برای بهبود زندگی اجتماعی و اقتصادی روستائیان است که باید همه جانبه، مستمر و متکی بر مشارکت و خودباوری روستائیان باشد، ادامه داد: برای تحقق این امر، باید زمینه مشارکت همه‌جانبه، همکاری و همدلی بین اهالی روستا فراهم باشد و مسئولان نیز باید با برنامه‌ریزی صحیح و توزیع عادلانه منابع و اعتبارات، رفاه و آسایش را برای روستائیان به ارمغان آورند و از فاصله طبقاتی بین زندگی خانوار روستایی و شهری بکاهند.

وی افزود: توسعه ملی هر کشوری در گرو توسعه روستایی آن کشور بوده و یک بحث مهم و حیاتی به شمار می‌آید و هرچه اقتصاد روستا پویاتر و شکوفاتر باشد، فرآیند توسعه و پیشرفت آن کشور مناسب‌تر خواهد بود و به همین علت است که در برنامه‌های توسعه‌محور اغلب کشورها، روستاها از ارکان مهم در توسعه پایدار به‌شمار می‌آید.

صنعتی‌منفرد تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی طرح‌های توسعه روستایی به خصوص با تهیه واجرای طرح‌های هادی روستایی نقش به‌سزایی در امر توسعه همه‌جانبه روستاها داشته و در همین راستا توانسته گام‌های موثری را در جهت بهبود وضعیت کلان جامعه روستایی همراه با بسترسازی مناسب برای بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بردارد و در نهایت موجبات نگه‌داشت جمعیت و مهاجرت معکوس روستائیان را ایفا کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی چند سال اخیر خدمات قابل توجهی در راستای بهبود زندگی روستائیان ارائه و موجب شده، پایداری فضاهای روستایی در ابعاد مختلف، نقش موثری در توسعه منطقه‌ای و ملی داشته باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان